בארץ

בן גביר וסמוטריץ' זוכים לתמיכה מפתיעה: "בטוח שיעשו עבודה טובה"

על רקע מכבש הלחצים שמפעילה ארה"ב על נתניהו, שלא למנות את סמוטריץ' לתפקיד שר הביטחון, מגיעה דווקא תמיכה אמריקאית מדמות מוערכת ורבת השפעה
דוד זולדן |  1
דיויד פרידמן (צילום פלאש 90)
בעוד בוושינגטון מודאגים מעליית קרנו של בן גביר וממינויו לתפקיד שר בכיר יחד עם סמוטריץ' הרי שבן גביר זוכה לתמיכה דווקא מדמות אמריקאית בכירה. שגריר ארה"ב לשעבר דייוויד פרידמן אמר כי הוא אופטימי מאד ביחס לבצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר: "אני בטוח שהם יעשו עבודה טובה"
שגריר ארה"ב לשעבר דייוויד פרידמן הגיב היום לדיווחים על השיחה בין השגריר המכהן תום ניידס לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו במהלכה הזהיר השגריר האמריקני כי "מינוי שר הביטחון צריך להתבצע בזהירות ובשיקול דעת ובאופן שייקח בחשבון את מערכת היחסים האינטימית בין ישראל לארה"ב".
בראיון לפודקאסט "מסע בין רעיונות" של שמעון רפאלי, אמר השגריר פרידמן כי הוא מאוד אופטימי וכי "אני תמיד מעדיף את הדמוקרטיה הפרלמנטרית של ישראל שבה יש עקרונות שמנחים אותם. בממשלה הקודמת לא היו עקרונות לאף אחד". לדבריו, "בארה"ב אנחנו אוהבים רבגוניות, ויש לזה ערך רב – אבל זה לא יכול להיות ערך מנחה בהקמת קואליציה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סמוטריץ ובן גביר יעשו עבודה טובה מאוד!!
    אזרח מודאג מאוד 11/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם שותפים נאמנים לליכוד ויהוו חלק חשוב מאוד בממשלה שתקום. אסור לנתניהו להקים ממשלה בלעדיהם. הצבע ו עבור ממשלת ימין מלאה, עם סיפוח יהודה ושומרון ובקעת הירדן, ביטול ההפיכה השיפוטית, והחזרת המשילות למדינת ישראל בנגב ובגליל. איסור מכירת קרקעות לערבים.
    סגור