בארץ

מיליארדים מהבית הלבן: האם רוב מימון המלחמה מגיע מארצות הברית?

ממשלת ארצות הברית הוציאה 22.76 מיליארד דולר על סיוע צבאי לישראל בשנה האחרונה, עם דגש על סיוע ישיר ועל פעולות צבאיות אמריקאיות באזור, דבר המצביע על חשיבות הסיוע לאסטרטגיה הביטחונית של ישראל
מערכת ice | 
ארה"ב (צילום shutterstock)
ממשלת ארצות הברית הוציאה לפחות 22.76 מיליארד דולר על סיוע צבאי לישראל בין ה-7 לאוקטובר 2023 עד ל-30 בספטמבר 2024. מתוך הסכום כ-17.9 מיליארד דולר הוקדשו לסיוע צבאי ישיר לישראל, בעוד 4.86 מיליארד דולר שימשו לפעולות צבאיות אמריקאיות באזור, כולל מבצעים נגד כוחות החות'ים בתימן. נתונים אלה נחשפו במחקר של מכון ווטסון מאוניברסיטת בראון, אשר נועד לחשוף את היקף הסיוע האמריקאי בסכסוכים מזוינים.
המחקר מצביע על כל שהסיוע האמריקאי לישראל מאז תחילת המלחמה עומד על כ-85 מיליארד שקל, כאשר חלק מהכסף מתעכב, עם כ-5.2 מיליארד דולר שצפויים להגיע רק בשנה הבאה. העלות הכוללת של המלחמה נאמדת בכ-250 מיליארד שקל, מתוכם כ-118 מיליארד שקל בסעיף העלויות הצבאיות, כך שהסיוע האמריקאי מממן כ-70% מהמאמץ המלחמתי.
המחקר מדגיש את החשיבות של הסיוע האמריקאי בפיתוח מערכות הגנה כמו כיפת ברזל, וכן החידוש המהיר של מלאי הנשק בעקבות הסלמת הסכסוך. ישראל קיבלה את הסיוע הגבוה ביותר בתולדות היחסים עם ארצות הברית, כאשר 25% מהסיוע מותרים להוצאה על תוצרת מקומית. דבר זה תומך בתעשייה הביטחונית של ישראל, ומקנה לה עצמאות צבאית גבוהה יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה