בארץ

אחראי על תיק 4000 פורש מהמשטרה: מה עומד מאחורי ההחלטה הדרמטית?

תת-ניצב יואב תלם, ששימש כסגן ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ואף שימש כאחראי על תיק 4000 ופרשת הצוללות. הודיע על פרישתו מהמשטרה, גורמים מייחסים זאת לתחושת אי-אמון כלפי הנהגת המשטרה
מערכת ice |  1
משטרת ישראל (צילום shutterstock)
תת-ניצב יואב תלם, ששימש כאחראי על חקירות תיק 4000 ופרשת הצוללות, הודיע על פרישתו מהמשטרה. תלם, שכיהן כסגן ראש אגף החקירות והמודיעין, קיבל לאחרונה את המינוי לתפקיד האחראי על המאבק בפשיעה בחברה הערבית. הוא הודיע על פרישתו זמן קצר לאחר קבלת התפקיד החדש, כשמטעם תלם נמסר כי הסיבות לפרישה הן "אישיות". עם זאת, ישנם גורמים שמצביעים על תחושת אי-אמון כלפי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, והתנהלות המפכ"ל דני לוי, כגורמים אפשריים למהלך.
תלם נחשב לאחד מקציני המשטרה המנוסים והבכירים, והיה מועמד לתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין, אך לא קודם בדרגה בסבב המינויים האחרון. בנוסף, הוא הוזז מאגף החקירות והמודיעין והועבר למשרד לביטחון לאומי, מה שלדברי גורמים בסביבתו, השפיע על החלטתו לפרוש.
תלם נודע בזכות הקריירה הארוכה שלו במשטרה, כולל פיקוד על היחידה הארצית לפשיעה בינלאומית והשתתפות בהקמת להב 433, והוא נחשב לקצין רב זכויות שפעל רבות בארגון. גורמים במשטרה ציינו כי פרישתו צפויה להתרחש בחודש מרץ הקרוב, וכי תלם היה אמור להתקדם לדרגת ניצב.
פרישתו מהמשטרה, לאחר שלושה עשורים של שירות, מסמלת את אובדן של אחד הקצינים המוערכים והבכירים בארגון, שתרם רבות למאבק בפשיעה ולניהול החקירות המשמעותיות במדינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא זו הסיבה
    ZB 10/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיבה חסינות בפני עבירות לכאורה
    סגור