בארץ

האם אנחנו לקראת מלחמה עם איראן? ח'אמנאי הורה לצבא להתכונן

המתיחות בין ישראל לאיראן גוברת: ח'אמנאי הורה לכוחות המזוינים להתכונן למלחמה, עם תוכניות תקופה למתקפה ישראלית. ישראל ממשיכה בהיערכות לתקיפה, כולל תרגילי חיל האוויר והגברת מערכות ההגנה האוויריות לקראת תגובה אפשרית
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, עלי ח'אמנאי (צילום shutterstock, פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון, ויקיפדיה/ khamenei.ir)
המתח בין ישראל לאיראן גובר, כאשר דיווח מה"ניו יורק טיימס" חושף כי המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, הורה לכוחות המזוינים של המדינה להתכונן לתרחיש של מלחמה עם ישראל. ח'אמנאי הורה לצבא האיראני לגבש תוכניות תגובה שונות, שייושמו בהתאם להיקף וחומרת המתקפה הישראלית האפשרית. מקורות באיראן מציינים כי תגובה חריפה תתרחש אם מתקני הנפט, אנרגיה או גרעין ייפגעו, או במקרה של חיסול בכירים איראניים.
במידה שהפגיעה תהיה קשה, איראן עשויה להגיב בשיגור של עד אלף טילים בליסטיים, להגביר את הפעילות של ארגוני הטרור באזור, ולפגוע בנתיבי האנרגיה והשיט במפרץ הפרסי ובמצר הורמוז. לעומת זאת, אם התקיפה הישראלית תהיה ממוקדת ותפגע בעיקר במתקנים צבאיים או מחסני תחמושת, ייתכן שאיראן תבחר להימנע מתגובה משמעותית.
במקביל, בישראל נמשכות ההכנות לתקיפה אפשרית באיראן. חיל האוויר הישראלי מבצע תרגילים נרחבים שמטרתם לשפר את המוכנות ולהתמודד עם תרחישים שונים. מערכות ההגנה האוויריות, כולל מערכת ה-THAAD האמריקאית, נפרסו באזור, וכמות המיירטים הוכפלה במטרה לחזק את ההגנה מפני מתקפות טילים אפשריות.
בירושלים הכחישו את הדיווחים שטענו כי מתקפה באיראן נדחתה בשל הדלפת מסמכי הפנטגון, והבהירו כי ישראל תבחר את התזמון שנכון לה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    BB + (ל"ת)
    רונן 10/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור