בארץ

"לא אסלח לעצמי": צבי סוכות מציין שנה לסוכה בחווארה

שנה לאחר שח״כ צבי סוכות הקים סוכה בחווארה, הוא משחזר את הסיבה שהובילה להקמת הסוכה, מתייחס לתפיסת הביטחון באותה תקופה, ומשיב לטענה שהוסטו כוחות מהעוטף לצורך אבטחת הסוכה  ״לא אסלח לעצמי שלא צעקתי יותר״

דורון בלוך | 
צבי סוכות (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
שנה לאחר שח''כ צבי סוכות הקים סוכה בחווארה, מהלך שהביא לאחר פרוץ המלחמה טענות רבו נגדו, בהן נטען כי לכאורה כוחות צה''ל שהיו אמורים לתגבר בגבול עזה הוסטו בגללו לשטחים, החליט ח''כ סוכות להשיב לטענות. 
בדבריו, אמר סוכות ״אני אז ח"כ יחסית חדש שמשוכנע בכל ליבו כי תפיסת הביטחון של מדינת ישראל איומה ותוביל אותנו לאסון. בזמן בו העניין הציבורי היה סביב מחיצות ברחובות מחובתי היה למשוך בכל פעמון אפשרי ולהתריע על תפיסת ביטחון איומה״.
עוד הוסיף כי הוא היה אז הח"כ היחיד בקואליציה שאיים לעזוב אם תפיסת הביטחון לא תשתנה: ״למרבה הבושה כבר ביום הטבח גורמים שהטיפו במשך שנים לכניעה ותחזקו את תפיסת הביטחון האיומה שהייתה פה המציאו שקר לפיו כוחות שהיו אמורים לשמור על תושבי העוטף הוסטו משם לחווארה בעקבות הסוכה שלי״.
‏לדבריו, זהו ״שקר שנופץ כבר בתקשורת ע"י ראש אכ"א, מח"ט שומרון, ומסמכים מפורשים של אגף המבצעים. ‏ביום בו תפיסת עולמם התנפצה וכולנו בכינו בהלם, הם חשבו רק על דבר אחד - איך להאשים באמצעות שקרים בטבח הנורא את המתנחלים שהם תמיד שונאים״.
עוד המשיך לומר ״למרבה הצער עד היום יש רבים שמאמינים בשקר המתועב הזה. מצטער על כל דקה נוספת שלא השקעתי יותר בניסיונות למשוך את תשומת הלב הציבורית לקטסטרופה הביטחונית שהייתה פה ערב הטבח. לעצימת העיניים ותקוות השווא, למשכון הטווח הרחוק עבור שקט רגעי״.
בסוף דבריו, חתם באמירבה ״‏ידענו את כל זה, באופן אישי השקעתי אין סוף מאמצים בניסיון להבהיר את זה בציבור, בצה"ל ובדרג המדיני. לא אסלח לעצמי שלא צעקתי יותר״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה