בארץ

38 שנה לשבי רון ארד- בצל השבויים בעזה

היום מציינים את נפילת הנווט רון ארד ז''ל בשבי בלבנון, בצל החטופים ברצועת עזה. ח''כ מירב כהן "אסור לנו לחזור על אותה טעות, אסור ליצור עוד 101 רון ארדים". ומה אמר אז אהוד ברק?
דורון בלוך |  1
רון ארד (צילום דובר צהל)
היום (רביעי) מציינים 38 שנים לנווט הקרב רון ארד ז''ל שנפל בלבנון בשבי ארגון הטרור "אמל", ומצויין כיום בצל שבי 101 החטופים הנמצאים ברצועת עזה. ועל כן היום גורר תהודה רבה השנה בשל המלחמה.
בכתבה שהתפרסמה בynet בשנת 2003 פורסם לגבי עסקה בעניין רון ארד "ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר, אהוד ברק, מתח ביקורת על כל עסקה עתידית לחלופי שבויים, שלא תכלול העברת מידע אודות הנווט השבוי: "אני הייתי מייחס חשיבות עצומה, בעיקר מוסרית, לעניינו של רון ארד", אמר ברק בראיון לערוץ 1. "זה חוב מוסרי ראשוני של מדינת ישראל. בעניין המספרים, חייבים לשמור על הפרופורציה - שאם לא כן, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מעודדים בעצם חטיפות". 
בחודש ינואר האחרון,  אמרה אחותו של רון ארד "גם לנו אמרו 'כולם חוזרים, ראיתם את הטייסים ממלחמת יום כיפור'. גם לנו אמרו 'אנחנו עושים הכל'. גם לנו אמרו 'סבלנות'. גם אנחנו ספרנו ימים, לילות, שבועות, חודשים ושנים. גם אנחנו התחננו לצלב האדום, וגם אנחנו טסנו לרחבי העולם להיפגש עם בכירים בינלאומיים כדי שיפעילו לחץ. והיו סרטים צהובים ובלונים כחולים, סרטונים להעלאת המודעות, ראיונות לתקשורת ובקשות לעזרה.
ולכן, אני כותבת את הדברים האלה. כי לא רק שההיסטוריה חוזרת על עצמה מול העיניים שלי, נראה שמסרבים ללמוד ממנה, ואני לא יכולה לשאת את זה יותר. כדי להחזיר את החטופים הביתה, מקבלי ההחלטות, הממשלה והעומד בראשה צריכים לקבל החלטות קשות. צריך לשאת ולתת עם ארגון טרור רצחני, ובעיקר לתת. בנתינה לארגון טרור יש ויתורים כואבים".
חברת הכנסת מירב כהן כתבה על התאריך היום בחשבון ה-X שלה "היום לפני 38 שנה נפל בשבי הנווט רון ארד. בשנתיים הראשונות לשבי, בין השנים 1986־1988 רון ארד היה בחיים ומדינת ישראל פספסה הזדמנות פז להחזיר אותו. אסור לנו לחזור על אותה טעות, אסור ליצור עוד 101 רון ארדים".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שבוים ???
    אני 10/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין "שבוים" יהודים בעזה !!! שבוי הוא חייל, במדים, שנשבה תוך כדי קרב מול צבא סדיר אחר. האם מישהו מעוניין להקל בעובדה שמחבלי הנוחבה הם רוצחים, אנסים, עורפי ראשים, חוטפי נשים וזקנים ובשום אופן לא "צבא של מדינה" וחטופינו הם "חטופים" ולא "שבוים". אסור שאיש יתבלבל בנושא, כדי שלא ימצא מי שיעניק למחבלי הנוחבה זכויות של שבויי מלחמה.
    סגור