בארץ

הפלת מגדלי עזריאלי, פריצה לנמלי ישראל: תכנית האימים של חמאס

התוכנית המקורית של חמאס, שבסופו של דבר יצאה באופן חלקי לפועל, חושפת כי הארגון תכנן את ה"11 בספטמבר של ישראל", הכוללת עזרה מאיראן וחיזבאללה בהפלת מגדלי ענק בתל אביב, פריצה לנמלים, השתלטות על רכבות והשמדת מדינת ישראל בתוך שנתיים. המסמך המטלטל נחשף לראשונה
מערכת ice |  7
יחיא סינוואר (צילום shutterstock)
אחרי הטבח המזעזע ב-7 באוקטובר שביצע חמאס ביישובי ובסיסי ישראל, תוכנית האימים שתכנן יחיא סינוואר בישראל נחשפת כעת לראשונה, בה תכנן רב המרצחים לפרוץ לישראל בחסות טילים מדויקים מאיראן ומלבנון, להפיל מגדלים חשובים בתל אביב וברחבי גוש דן, לפרוץ לנמלים, לשבש את התעופה ובסופו של דבר מטרת העל - להשמיד את ישראל בתוך שנתיים.
על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", בו נחשף מסמך בן 59 עמודים עם תוכניות פעולה של סינוואר שהשיגה ישראל כחלק מהפעילות הקרקעית בעזה, נטען כי חמאס תכנן את המתקפה בספטמבר 2022, שם הגדירו את התוכנית "ה-11 בספטמבר של ישראל".
הכוונה הייתה לתקוף את ישראל מכל החזיתות - צפון, דרום ומזרח. סינוואר פנה לבכירים במשטר האיראני, וביקש מהם 500 מיליון דולר ואימונים ל-12 אלף מחבלי חמאס לקראת פשיטה לישראל. באיראן ביקשו עוד זמן מחמאס, וטענו כי ייקח להם לפחות עוד שנתיים כדי להגיע למוכנות לפעולה שכזו. בחמאס ביקשו שאיראן תפיל מגדלים ותעזור בריכוך השטח עם מתקפות על מתקנים ואתרים אסטרטגיים בישראל.
בסופו של דבר, חמאס החליטו להוציא את המתקפה לפועל בגלל המצב בישראל, ובעיקר בגלל הסכמי אברהם שנרקמו מול סעודיה, במטרה למנוע אותם מיידית. תוכנית המתקפות הייתה מבוססת על בסיס 17 אלף צילומים מתוך ישראל, בהם גם של בסיסי חיל אוויר ובסיסי צבא אחרים, ותרשימים המראים את נתיבי התעופה האזרחיים לנתב"ג.
בחמאס תכננו להפיל את מגדלי עזריאלי, מגדל משה ומגדלי הבורסה לניירות ערך ברמת גן. במסמך מוזכר שבמקרה של הפלת מגדלי עזריאלי, תיפגע רכבת ישראל, הקניונים, בקריה שסמוכה למקום ועוד, מה שיהווה מכה קשה והלם בישראל: "האויב יחווה משבר חסר תקדים, בדומה לנפילת מגדלי התאומים בניו יורק ב-11 בספטמבר", נכתב במסמך.
בנוסף על כך, תכננו לבנות כלי רכב משודרגים שיוכלו לנוע על מסילות הרכבת בישראל, לשדרג סירות באמצעותן לפרוץ לנמלי ישראל, ואפילו לבנות כרכרות עם סוסים שיוכלו לשנע את המחבלים, הנשק והתחמושת שלהם ברחבי ישראל. למרות זאת, מומחי טרור שדיברו עם העיתון טענו כי רוב הדברים הם לא מעשיים.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    בבג"ץותיקשרת +השמאול=רוצחים
    חי 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאוסלו וגירוש גוש קטיף עד 07/10 כל אלה הרוצחים של עם ישראל העם היהודי ידו שהם מולכים להרג ורצח של העם היהודי הם ידו שביחד הימים זה יקרא בת יענה להם הכסף להם השילטון בס"ד זה הסוף שלהם
    סגור
  • 6.
    נו ומה?
    זהבה 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יה קוף מטומטם תראה איפה אתה עכשיו .אני מקווה שאף אחד ממכם לא יעבוד במדינה הקדושה שלנו
    סגור
  • 5.
    אייס, שכחתם גם לציין את התרומה של ההפגנות של הרפורמה
    אלי 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשפטית. גם מופיע כקטליזטור למתקפה האכזרית
    סגור
  • 4.
    הסיומת אוי הסיומת ...
    אלי 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם ה7/10 לא היה מעשי על פי מומחי טרור... כל זה היה מעשי, ובדיעבד, זה הזוי לומר, אבל ה7/10 היה מבחינתנו נס קיומי
    סגור
  • 3.
    בעיה
    יוגל 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לנו בעיה עם ניהול המדינה והצבא,הגופים מתנהלים על ידי אנשים שאין להם מושג כיצד להתנהל מול ערבים.מול ערבים רק כוח ואכזריות.
    סגור
  • 2.
    חמס הודה בעצמו שהסרבנות בצהל עודדה אותו
    רק מציין 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהיו ועדות חקירה למה אתם מתעלמים מהסרבנות בצהל ? זה לא ייעלם.
    סגור
  • 1.
    מדינה נאיבית ומטומטמת שמנוהלת ע״י אנשי צבא פחדנים שרק מ (ל"ת)
    יואב 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור