בארץ

אבל בעולם התרבות: האמן המוערך נפטר בגיל 64 בלבד

במשך למעלה מארבעים שנה, יצר חסיד ברסלב יואל תורג'מן למעלה מ-2,600 ציורים, כשהוא שואב השראה מהתורה והאמונה. מתוכם, בחר 613 יצירות מופת שהוצגו בתערוכה ייחודית על גבי גשרים ברחבי העולם, אך הוא הלך בפתאומיות לעולמו
מערכת ice | 
אמנות-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
העולם האמנותי והקהילה החסידית בצפת איבדו השבוע אחד מאוצרותיהם היקרים ביותר. הרב יואל תורג'מן ז"ל, צייר מחונן וחסיד ברסלב מסור, הלך לעולמו באופן פתאומי בגיל 64, והותיר אחריו מורשת אמנותית עשירה ומרשימה.
במשך למעלה מארבעים שנה, יצר תורג'מן למעלה מ-2,600 ציורים, כשהוא שואב השראה מהתורה והאמונה. מתוכם, בחר 613 יצירות מופת שהוצגו בתערוכה ייחודית על גבי גשרים ברחבי העולם. יצירותיו לא רק שיקפו את אמונתו העמוקה, אלא גם שימשו ככלי לחקירה פנימית עבור אחרים.

ביתו בצפת היה מוקד משיכה לאורחים רבים, במיוחד בשבתות. תורג'מן נהג להציג בפני אורחיו שני ציורים ולבקש מהם לבחור איזה מהם היו לוקחים לאי בודד. באמצעות תרגיל מחשבתי זה, הוא עזר לאנשים לגלות תובנות עמוקות על עצמם.
מעבר להיותו אמן, תורג'מן היה דמות מוערכת בקהילת ברסלב בצפת. הוא היה קשור לרבנים חשובים בקהילה והיה ידוע בחיוכו התמידי ובאישיותו החיובית. פטירתו הפתאומית הכתה בהלם את תושבי העיר וחבריו לקהילה.
הרב תורג'מן השאיר אחריו משפחה אוהבת, כולל בנו, החזן ישראל נחמן תורג'מן. הלווייתו התקיימה בצפת, כשרבים מתושבי העיר ומעריציו באים לחלוק לו כבוד אחרון. זכרו וירושתו האמנותית והרוחנית ימשיכו להאיר ולהשפיע על רבים בשנים הבאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה