בארץ

אבל בעולם המוסיקה הישראלי: האמן עם הקול המיוחד הלך לעולמו

מראשוני פייטני אנסמבל מטרוז, מוריס מלכא, נפטר אמש כשמשפחתו, חבריו ותלמידיו מתאספים לחלוק לו כבוד אחרון בבית העלמין באשדוד
מערכת ice | 
זמרת-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עולם המוסיקה והפיוט הישראלי איבד אחד מעמודי התווך שלו עם פטירתו של מוריס מלכא, מראשוני פייטני אנסמבל מטרוז. מלכא, שהלך לעולמו לאחרונה, היה דמות מפתח בשימור ובהפצת מסורת הפיוט המרוקאי בישראל. הלווייתו נערכה ביום ראשון, 6 באוקטובר 2024, בבית העלמין באשדוד, כשמשפחתו, חבריו ותלמידיו מתאספים לחלוק לו כבוד אחרון.
חייו של מלכא היו מסע מרתק של אהבה למוסיקה ולמסורת. כתלמיד בכיר של הרב דוד אדרי, מלכא ספג את עומק ויופי הפיוט המרוקאי, והפך לאחד המבצעים המוערכים ביותר בתחום. הופעותיו עם אנסמבל מטרוז באשדוד וברחבי הארץ היו לשם דבר, מושכות קהל רב ומשמרות מסורת עתיקת יומין בלב החברה הישראלית המודרנית.

אך מעבר להישגיו המוסיקליים, מלכא היה איש משפחה מסור. חבריו מספרים כי כל עולמו התמקד בבניית משפחה לתפארת, לצד אהבתו הגדולה לעולם הפיוט. מורשתו ממשיכה לחיות דרך ילדיו, במיוחד בנו הבכור חיים, שהמשיך בדרכו של אביו והפך לחבר באנסמבל מטרוז, אף מופיע איתם בקונצרטים במרוקו.
מוטי מלכא, חברו הקרוב ושכנו של מוריס שנים רבות, הספיד אותו בחום: "מוריס מלכא יחסר לנו מאוד. לשמחתנו, השאיר מוריס מורשת נפלאה בדמות ילדיו המוכשרים שגם הם שוחרי פיוט." דבריו משקפים את התחושה הכללית בקהילה - אובדן גדול, אך גם הכרה בהשפעה המתמשכת של מלכא על עולם הפיוט הישראלי.
פטירתו של מוריס מלכא מסמנת סוף עידן בעולם הפיוט הישראלי, אך גם מדגישה את חשיבות המשך שימור והעברת המסורת לדורות הבאים. בעוד משפחתו יושבת שבעה ברחוב כסלו 105 באשדוד, הקהילה כולה מתאחדת בזיכרון אדם שהקדיש את חייו לאמנות ולמסורת, והשאיר אחריו מורשת מוסיקלית עשירה שתמשיך להדהד עוד שנים רבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה