בארץ

תושבי העיר הגדולה טוענים: "לא נותנים לנו להיכנס למקלט בעת אזעקה"

קבוצת הפייסבוק של תושבי העיר המרכזית בגוש דן רועשת בעקבות התלונות על נעילת בניינים ומקלטים בזמן שיש אזעקות: "הייתי עם תינוקת בעגלה וכלב, רצתי כמו משוגעת. דפקתי על 2 בניינים שהיו סגורים"
מערכת ice |  1
מקלט (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
קבוצת הפייסבוק של תושבי רמת גן סוערת בימים האחרונים בעקבות פוסטים של תושבים שמתלוננים כי בזמן אזעקות הם מוצאים את עצמם תקועים ברחוב מכיוון שחלק מהבניינים והמקלטים נעולים בפניהם.
בפוסט שכתב תושב העיר לפני החג והתלונן על המצב כתב: "לא יכול להיות שאנשים לא משאירים דלתות כניסה פתוחות במצב שכזה. מה נסגר? תפתחו דלתות כניסה!!!". מאות הגיבו לפוסט וחלק מהמגיבים גם הסבירו מדוע הם מונעים מתושבים או סתם עוברי אורח שהיו בחוץ להיכנס למקלטים.
(צילום מסך מתוך קבוצת הפייסבוק "תושבי רמת גן")
"יש מחבלים, ופושעים מסוגים שונים, וזכותם של אנשים להגן על עצמם כי הם מפחדים, ולנעול דלתות. אין פה דיון בעניין", אמרה תושבת העיר. תושב נוסף כתב כי הסיבה שהמקלט נסגר היא בעקבות גנבים: "עד היום לא סגרתי את דלת הבנין להיפך היה גם שלט יש כאן מקלט, מהיום יהיה סגור. מישהו. ניצל את המצב נכנס למקלט פתח את התיק. שהיה במקלט מלא מלאי חירום של אוכל חטיפים שתיה ו ג נ ב את הכל. הלוואי ותתיפס באזעקה הבאה שתתיתפס בחוץ ותאכל במבה".
תושבת נוספת שהתלוננה על נעילת המקלטים סיפרה כי נתקעה ברחוב עם תינוקת ולא מצאה מחסה:  "הייתי עם תינוקת בעגלה וכלב רצתי כמו משוגעת דפקתי על 2 בניינים שהיו סגורים... הייתי צריכה לרוץ מהר עם תינוקת וכלב אין מלחיץ כזה. עדיין כואבת לי היד מזה שדפקתי שיפתחו לי...".
תושבת אחרת הוסיפה: "אנשים אטומים, חסרי אמפטיה והבנה בסיסית של הדברים. מאחלת לכם יום אחד לחוות את ההרגשה הזו על בשרכם ועל בשר ילדיכם. אמן. פויה. תתביישו לכם!!!".
חשוב לציין כי לעירייה אין שום סמכות או יכולת לחייב פתיחה של מקלטים בניינים פרטיים, עם זאת בעירייה מבקשים לבטל את נעילות הבתים והבניינים בעת מצבי חירום.
מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "העירייה שבה ומבקשת מוועדי הבתים והבניינים לבטל את נעילות הבתים והבניינים בעת מצב חירום. ביום שלישי האחרון חזרנו על בקשתנו וראש העיר אף התייחס לנושא בסרטון שהופץ לכלל תושבי העיר. נדגיש כי אין שום סמכות חוקית בידי העירייה לחייב בעלי דירות/ וועדי בתים לפתוח את מקלטי הבניינים הפרטיים, וברחבי העיר פרוסים מקלטים ציבוריים שהם בוודאי פתוחים גם כעת".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נו באמת, מחבל פורץ את דלת הכניסה בשני שניות (ל"ת)
    קצת שכל 10/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור