בארץ

מתקפה חריגה בסוריה: כוחות פשטו על מתקן לייצור טילים - ולקחו ציוד

על פי דיווח בסוכנויות הידיעות, כוחות ישראליים מיוחדים פשטו על מתקן לייצור טילים וכטב"מים בסוריה, הקשור למשמרות המהפכה מאיראן, שבו לקחו ציוד ומסמכים והשמידו את המתקן. התקיפה כללה גם פיצוצים מהאוויר, והותירה הרס רב בסביבה, עם דיווחים על הרוגים ופצועים

מערכת ice | 
סוריה, ישראל (צילום shutterstock, pngwing)
הבוקר (רביעי) פורסם בסוכנויות הידיעות דיווח לגבי מבצע ישראלי בסוריה, שבו נטען כי כוחות מיוחדים ישראליים חדרו למתקן צבאי לייצור טילים וכטב"מים באזור מיסיאף. על פי הדיווח, הכוחות ביצעו את המבצע במתקן הקשור למשמרות המהפכה האיראניים, שנמצא כ-6 ק"מ מדרום-מערב למיסיאף. המבצע החל בתקיפות מהאוויר, ולאחר מכן הכוחות פשטו על המתקן, לקחו ציוד ומסמכים, והרסו אותו באמצעות מלכוד מבפנים.
המתקן, ששייך למשמרות המהפכה האיראניות, היה אחראי לפיתוח וייצור טילים בליסטיים וכטב"מים, ואספקת נשק לחיזבאללה. על פי הדיווחים, התקיפה כללה פשיטה קרקעית, שבה הצליחו הכוחות הישראליים להיכנס למתקן, לקחת ציוד ומסמכים חשובים ולמלכד את המקום במטענים. לאחר מכן, המתקן הושמד שוב באמצעות תקיפות מהאוויר. בישראל נמנעים מלהגיב לדיווחים.
 

התקיפות, שהתבצעו בלילה שבין ראשון לשני, הותירו את הסביבה במצב של הרס כבד. הדיווחים מדברים על פיצוצים עזים והשפעות על אזורים סמוכים, כולל נזק נרחב למתקנים ולתשתיות צבאיות. מרכז סורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח על הרג של כ-18 בני אדם, בהם ארבעה אזרחים, ושישה שזהותם אינה ידועה, בנוסף לפצועים רבים. מקורות אופוזיציוניים טוענים כי כוחות ישראליים השתמשו בכטב"מים כדי למנוע גישה למתקן ולחסום צוותי חילוץ.
כמו כן, דיווחים נוספים מצביעים על פעולות ישראליות נוספות נגד מתקנים צבאיים בסוריה, במיוחד במרכז המחקר המדעי בסוריה, הידוע בשם CERS. מתקן זה, הממוקם ליד מיסיאף, שייך למשטר הסורי אך נמצא תחת פיקוח משמרות המהפכה האיראניים, והוא אחראי לפיתוח טילים מדויקים וחימוש מתקדם. מרכז "עלמא" ציין כי מדובר בלב פרויקט דיוק הטילים המשותף לאיראן, סוריה וחיזבאללה, ופעולות ישראליות כאן נועדו לנתק את שרשרת האספקה של אמצעי הלחימה המתוחכמים.

 
-
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה