בארץ

שלושה נרצחים בפיגוע בגבול עם ירדן; החשד: המחבל הסליק את הנשק

בפיגוע הירי במעבר אלנבי נהרגו שלושה גברים כבני 50, כשמחבל ירה לעברם מהמשאית שלו ונוטרל בתגובה על ידי כוחות הביטחון. האירוע התרחש במסוף המטענים של המעבר, בו עוברות משאיות סיוע הומניטרי. כוחות צה"ל מבצעים סריקות נרחבות לשלול הימצאות מחבלים נוספים

מערכת ice | 
אזור פיגוע הירי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בפיגוע ירי שהתרחש הבוקר (ראשון) במעבר אלנבי שבגבול עם ירדן, נורו למוות שלושה גברים כבני 50. הירי בוצע על ידי מחבל שהגיע ממזרח, ככל הנראה נהג משאית ירדני, שירה לעבר שלושת הגברים מהמשאית שבה הוסלק הנשק, וגרם למותם המיידי של שלושתם. 
צוותי מד"א וכוחות רפואה של צה"ל הוזעקו לזירה והחלו במאמצי החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותם של הנפגעים במקום. האירוע התרחש ככל הנראה במסוף המטענים של מעבר אלנבי, בו עוברות משאיות מירדן לישראל, והמחבל חוסל על ידי כוחות הביטחון לאחר הירי. הדיווח התקבל בשעה 09:55. 
 
לאחר הפיגוע, הוקפצו כוחות צה"ל למקום והחלו בסריקות נרחבות במטרה לשלול הימצאות מחבלים נוספים. כמו כן, בוצעו חסימות בכביש הבקעה והכוחות מבצעים חיפושים במעברים סמוכים. מעבר אלנבי משמש גם להעברת סיוע הומניטרי מרחבי ירדן לעזה במהלך המלחמה. 
המשטרה פותחת בחקירה לאירוע במטרה להבין את הרקע והמניע לפיגוע, כאשר על פי הערכות ראשוניות, ייתכן שמדובר בפעולה מתואמת של המחבל שהשתמש במשאית לצורך ביצוע התקפת הירי. נבדקת אפשרות שהנהג הסליק את הנשק וירה כאשר הגיע למסוף המטענים.
 
חובש רפואת חירום במד"א, יותם צור: "מדובר באירוע קשה מאוד, ראינו שלושה גברים שוכבים כשהם מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי בגופם. יחד עם כוח רפואה של צה"ל ביצענו בהם פעולות החייאה שלאחר מכן לצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה