בארץ

התשובה של הממשלה לשביתה בתיכונים: זה מה שיקרה בשבוע הבא

על רקע השביתה בתיכונים והמו"מ התקוע: מסגרות חינוכיות חילופיות יופעלו החל משבוע הבא, עם פעילויות העשרה לתלמידים
מערכת ice |  4
בצלאל סמוטריץ, יואב קיש ורן ארז (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון, יונתן זינדל, חיים גולדברג)
בשל השביתה המתמשכת בתיכונים, ביוזמה משותפת של משרד החינוך, משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי שתופעל על ידי הרשויות המקומיות, סיכמו המשרדים על הפעלת מסגרות חלופיות לתלמידי העל יסודי. 
אמש (בין חמישי לשישי) אושר התקציב עבור קיום תכניות אלטרנטיביות לתלמידי התיכונים בזמן השביתה. לדברי היוזמים, מדובר במסגרת חלופית מגוונת ומפוקחת אשר תכלול תחומי עניין שונים, פעילויות העשרה, חברתיות, רגשיות וערכיות שיתנו מענה לבני הנוער שלנו שעברו כל כך הרבה בשנה האחרונה. 
המסגרות יחלו את פעילותן כבר בתחילת השבוע הקרוב. זאת לצד המשך ניהול המו"מ עם ארגון המורים, משרד האוצר ומשרד החינוך, על מנת להביא את הפתרון המועדף בהסכם שכר ראוי למורים. התקציב יחושב בהתאם לדיווח של הרשות המקומית לפי מספר התלמידים בבתי הספר השובתים. לאחר בדיקת משרד החינוך, יעביר משרד האוצר את התקציב בהתאם לסיכום בין הצדדים.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "זו יוזמה משותפת ומבורכת של משרדי החינוך האוצר והשלטון המקומי. נעשה כל שביכולתנו להיות שם עבור תלמידי ישראל ועבור החינוך. אני מודה לשותפים על החשיבה מחוץ לקופסא ועל שיתוף הפעולה".
שר החינוך, יואב קיש: "יש למערכת החינוך מחויבות עמוקה ובלתי מתפרשת להבטחת היציבות ורציפות החינוכית של תלמידנו, בעיקר על רקע המלחמה הקשה שנכפתה עלינו. לא נאפשר להותיר את תלמידנו ללא מסגרת, לא נאפשר להרוס במחי יד שנים של עבודה קשה עם נוער בסיכון ולא נסכים שילדים המפונים מבתיהם ימצאו את עצמם תקועים בחדר בחוסר מעש. לא הם אלו שצריכים לשלם את מחיר מאבקי האגו בין הצדדים למשא ומתן על הסכם השכר למורים. זו החובה שלנו כלפיהם ובה נעמוד".

חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי: "במקביל למאמצים מול משרד האוצר, משרד החינוך וארגון המורים להביא להסכם שכר ראוי למורים שלנו, שיסיים את השביתה בתיכונים, אנו לא יושבים בחיבוק ידיים. מתוך דאגה לבני הנוער, הובלנו יוזמה משותפת לפיה הרשויות המקומיות יפעילו פעילויות חינוכיות בלתי פורמאליות בתיכונים במטרה להעניק מסגרת לבני הנוער שתחזק את החוסן שלהם, בטח בימים הלא פשוטים שהם עוברים. הפעילות תחל כבר בימים הקרובים כי הדבר האחרון שהנוער שלנו צריך הוא להיות בודד בבית מול המסכים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נראה לכם שיגיעו תלמידים?
    דביר 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה סתם, התחכוניסטים יעדיפו לישון או לעבוד או לרבוץ בים
    סגור
  • 3.
    קשקוש
    מורה 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום התחליפים של בתי הספר עדיף לחתום על הסכם שכר ראוי למורים זה נראה הדבר האחרון שהשר סמרטוטיץ מטריד אותו
    סגור
  • 2.
    לא עובדים לא משתכרים
    אני 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי ששובת לא מקבל שכר. בוא נראה כמה זמן יחזיקו מעמד המורים ששובתים
    סגור
  • 1.
    רן ארז
    איציק זוארץ 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מידי שנה פתיחת שנת הלימודים שביתת המורים כמידי שנה רן ארז מכריז על שביתה אני באמת לא יודע מי צודק ומי לא אבל הכל בא על חשבון ההורים והתלמידים לכן רן ארז הנכבד תרפה לא על חשבון ההורים והתלמידים
    סגור