בארץ

הפרטת הדואר תיעצר? תקנות חדשות של משרד התקשורת מעוררות חשש

משרד התקשורת מכין טיוטת תקנות חדשה שתרחיב את סמכויות הממונה על הדואר, כך שיוכל לפקח ולמנוע את מינוי הבכירים בחברת דואר ישראל, לאחר שזו תעבור לידי רוכשים פרטיים; ההצעה עלולה לעכב את הליך ההפרטה
מערכת ice |  1
דואר ישראל (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
קבוצת חברות המורכבת ממילגם, הפניקס וליימן שליסל זכתה בחודש מאי במכרז לרכישת דואר ישראל תמורת 461 מיליון שקל. עם זאת, במשרד התקשורת מבקשים להעניק לממונה על הדואר סמכויות דומות לאלה של המפקח על הבנקים. מדובר בהצעה למנוע מינוי בכירים בחברת הדואר, לרבות המנכ"ל, ללא אישור מראש של הממונה. הרוכשות יידרשו להגיש את השמות לאישור הממונה שישים יום לפני תחילת כהונתם, והממונה יוכל לפסול מועמדים שאינו עומדים בדרישות המינימום שייקבעו בתקנות. התקנות פורסמו להערות הציבור בחודש שעבר.
בנק הדואר מחזיק פיקדונות ציבוריים בהיקף של כחמישה מיליארד שקל וסולק כ-160 מיליארד שקל בשנה, מה שהופך אותו לאחד מהגורמים המרכזיים במערך התשלומים במשק. הרוכשות עשויות להשקיע בבנק הדואר ובפיתוח נדל"ן כדי להניע את צמיחת החברה.

הדיון בנושא הפיקוח על מינוי הבכירים מתבצע זמן קצר לפני העברת הבעלות, ולא הוזכר במהלך הליך המכרז. הדבר עלול לעכב את תהליך ההפרטה, שכן תנאים חדשים עלולים להשפיע על הזוכות. בנוסף, משרד התקשורת מעוניין להעניק לממונה על הדואר סמכויות דומות למפקח על הבנקים, בעוד שלמשרד התקשורת יש צוות קטן בהרבה לעומת בנק ישראל. בנק ישראל הוא רגולטור סטטוטורי, זאת בניגוד למשרד התקשורת. יחידת הפיקוח על הדואר במשרד התקשורת מנוהלת בידי אורן לביאן מ-2006.
ממשרד התקשורת נמסר לכלכליסט כי מדובר בצורך להבטיח את שלמות בנק הדואר ולקבוע תנאי סף מינימליים למינוי נושאי משרה, כמו היעדר ניגוד עניינים או הרשעות פליליות. כמו כן נמסר ממשרד התקשורת כי אינו מתנגד להעברת הפיקוח על בנק הדואר לבנק ישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ראש בריא למיטה חולה של הגואר
    א.ש 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נדלן בזול? אולי. רק טמבל יקנה נכס כמו הדואר כאשר עיזים נכנסות אחרי המכרז. תנו לדאר להישאר ציבורי. את הנדלן גם הממשלה יכולה למכור.
    סגור