בארץ

נפלתם קורבן להונאת אשראי? יכול להיות שלא תזוכו

חברת כאל לא מאשרת תשלום ללקוח שעבר הונאת אשראי. "עקצו לי את הכרטיס בעסקאות במצרים וכאל לא מוכנה להחזיר את הכסף"
מערכת ice |  1
כרטיסי אשראי-אילוסטרציה (צילום pixabay, shutterstock)
לפי פרסום של Yent , לקוח של חברת כאל נפל קורבן להונאת אשראי שהחלה בסרי לנקה וככל הנראה התגלגלה גם למצרים. הלקוח חויב ב13 אלף שקל, חברת כאל מסרבת להחזיר לו את הכסף. בראיון ל- Yent סיפר הלקוח "עקצו לי את הכרטיס בעסקאות במצרים וכאל לא מוכנה להחזיר את הכסף". מדובר בלקוח טוב של כאל, שמוציא לפחות 100 אלף שקל באשראי בחודש.
הלקוח מספר שבחודש אפריל היה בחופשה בסרי לנקה ושם גנבו לו את פרטי האשראי, חברת כאל זיכתה אותו על מקרה זה. כאשר היה בסלוניקי קיבל מהחברה הודעות על פעילות חריגה בכרטיס האשראי. "התקשרתי למחלקת הביטחון של החברה, ואמרו לי: 'אתה נמצא במצרים ומשלם בארנק הדיגיטלי'. אמרתי להם: 'לא, אני בסלוניקי'. אמרו: 'כן, אנחנו יודעים שאתה בסלוניקי'. ביקשתי שיבטלו את הכרטיס מיידית. נתקעתי בחו"ל ללא הכרטיס המוביל שלי - בפעם השנייה ברציפות. את החיובים, למרות ההודעות על הביטול, הם לא ביטלו."
הלקוח טוען שהוא היחיד שמשתמש בכרטיס, בנוסף לכך, הוא משתמש רק באפל פיי והחיובים שנעשו בכרטיס האשראי שלו נעשו בגוגל פיי. מאז המקרה הוא עדיין בשיחות מול מחלקת הביטחון של חברת כאל. "רציתי שיזכו אותי לפני מועד החיוב, אבל הם מעבירים אותי מנציג לנציג. אמרתי להם: 'אני בסלוניקי, חייבו אותי ממצרים. איך זה הגיוני? זכו אותי ותשברו את הראש אתם מי גנב אותי'. הם מסרבים. זה לא נורמלי. ביקשתי מהם מכתב מפורט עם הסבר לסירוב – הוציאו. לא כתוב בו כלום. אמרו לי: 'לך למשטרה תתלונן'. אולי אני לא מבין משהו? מה עשיתי לא בסדר? ואני עוד לקוח שלהם בהמון כסף כל חודש. אני איתם בגלל פלייקארד. אולי בגלל זה הם מרשים לעצמם להתייחס אליי ככה".
הוא מוסיף, "אין לי מושג איך הגיע הקוד שלי לנוכלים, אין לי מושג מה האירוע. נראה לך שאתן את הקוד שלי למישהו? אני אפילו לא יודע מה זה קוד של ארנק דיגיטלי. אין לי מושג קלוש. כאל דיברו איתי אינסוף פעמים. 7-6 שיחות. שאלו אותי הכל: 'קיבלת הודעה באותו היום'? שלחת למישהו קוד'?. למה שאשלח למישהו קוד. עניתי על כל השאלות שלהם, כולל שיחה של שעה עם מנהלת מחלקה. אני אומר שוב: לא שלחו לי קוד ב-21 לחודש ולא שום דבר שאני יודע עליו. אני מוכן גם ללכת למכונת אמת. הם לא מוכנים ולא משלמים ורוב האנשים מוותרים".
כדי לפתוח ארנק דיגיטלי צריך לבצע אימות דו-שלבי, שכולל הזנת קוד ייחודי במכשיר. יכול להיות שבמקרה זה פרטי הסים של הלקוח הועתקו וכך הצליחו לעקוף את האימות. בכאל טוענים שהלקוח התמהמה בפניה לחברה לאחר קבלת ההודעות.
מכאל נמסר בתגובה: "אנו קוראים לכל מחזיקי כרטיסי האשראי להיות ערים להודעות הנשלחות אליהם, לקרוא את הפרטים ולדווח מיד לחברה במידה והעסקאות או הפעולות לא בוצעו על ידכם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עניין של כבוד!!!!
    אנצי!!!! 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חנויות לא מכבדות אנשים,הן מכבדות רק כרטיסי אשראי-ריצ'ארד גיר בסרט אישה יפה!
    סגור