השוק

מכירת כאל: משקיעים מקומיים החלו לגשש בדיסקונט לקראת עסקה

באופן מפתיע ולמרות המצב הכלכלי בישראל והיעדרם של משקיעים זרים, נרשמת התעניינות בתקופה האחרונה ברכישת כאל מידי בנק דיסקונט על ידי משקיעים ישראלים; הדברים נבחנים כרגע בדיסקונט; כך נודע ל-ice
ניצן כהן |  1
לוי הלוי, מנכ"ל כאל (צילום ענבל מרמרי)
אחד הנתונים המשמעותיים במערכת הבנקאית הישראלית היא השאלה אם וכיצד ימכור בנק דיסקונט את חברת כרטיסי האשראי כאל בתקופה הזו בה המשקיעים איבדו את התיאבון לעסקאות גדולות. ל-ice נודע כי בתקופה האחרונה נרשמה התעניינות של מספר משקיעים ישראלים ברכישת כל חברת האשראי כאל מידי בנק דיסקונט.
עוד נודע ל-ice שבבנק דיסקונט לא קיבלו עדיין הצעה מסודרת למכירת חברת כרטיסי האשראי, בטח לא כזו שניתן לדון בה ברצינות אבל באופן מפתיע כן בוצעו גישושים של מספר שחקנים מקומיים על רכישת החברה.
נושא רכישת כאל מבנק דיסקונט מעניין מאוד בטח על רקע הדוחות הטובים של החברה כפי שפורסמו בתקופה האחרונה אליהם הצטרף הדוח של חברת כרטיסי האשראי MAX ודוחות כלל ביטוח שפורסמו היום וההשפעה של MAX על החברה ניכרת היטב בדוחות של כלל.
מה שמעכב את המכירה של כאל הוא בראש ובראשונה המלחמה שגרמה למשקיעים זרים להדיר רגליהם מהכלכלה הישראלית וביטול עסקת ישראכרט-הראל והעובדה שהראל לא ערערה על החלטת רשות התחרות לחסום את העסקה.
אז אם נושא המשקיעים הזרים ברור לכולם עדיין לא ברור מדוע הראל נמנע מלערער על ההחלטה למנוע ממנה לרכוש את ישראכרט וזה גרם למשקיעים לאבד את הביטחון בעסקאות מהסוג הזה, למורת ההצלחה של עסקת כלל-MAX.
לסיכום הדברים האלה הרי שבשוק ההון התעודדו מהעובדה שדווקא משקיעים ישראלים מתעניינים ברכישת כאל אבל היעדרם של המשקיעים הזרים מאיים על מחיר העסקה שכן כשהתחרות על כאל יורדת, המחיר יורד במקביל ואת זה בנק דיסקונט מבקש למנוע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אף גוף רציני לא יגע בכאל
    קישקוש 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל קשקן מספר שהוא קונה את כאל.. אין שום גוף רציני שישקיע קשל בעיסקה כזו במדינת ישראל.
    סגור