בארץ

הבחירות יידחו בשלושה חודשים נוספים? שר הפנים במכתב דחוף

הבחירות לרשויות המקומיות במועצות והרשויות שנמצאות באזורי הסיכון בצפון ישראל נדחו כבר פעם אחת, בשל המלחמה. בצפון הן היו אמורות להתקיים ב19 בנובמבר, אך מאחר ומתקיימות נסיבות המצדיקות דחיית הבחירות, שר הפנים שוקל לדחות אותן שוב
מערכת ice | 
בחירות לרשויות המקומיות 2024 (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר הפנים, משה ארבל, שיגר היום (שני) מכתב דחוף ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת, חבר הכנסת יעקב אשר, בנוגע לבחירות ברשויות המקומיות במועצות ורשויות בצפון ישקראל שנמצאות בסיכון בשל המלחמה.
כזכור, הבחירות כבר נדחו פעם אחת כאשר הכנסת חוקקה את החוק לדחיית הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות, התשפ"ד,2023, אשר דחה את מועד הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות ליום כ' בשבט התשפ"ד (30 בינואר 2024).
במכתבו כתב השר ארבל: "בהתאם לסמכותה לפי סעיף 1ב לחוק האמור, פעלה הממשלה, באישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת ובאישור מליאת הכנסת, לדחיית המועד האמור ליום י"ח באדר א' התשפ"ד (27 בפברואר 2024). כפי שנאמר בדברי ההסבר להצעת החוק וכפי שאף נאמר על ידי גורמי משרד הפנים במהלך הדיונים בהצעת החוק, האמור לא בא לגרוע מסמכויותיו הכלליות של שר הפנים לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות על פי דברי החקיקה הרלבנטיים".
"בהמשך לכך, ולאחר קיום התייעצות עם ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, קבעתי כי הבחירות ב8- מועצות אזוריות יידחו ליום י"ח בחשוון התשפ"ה, 19 בנובמבר .2024 בנוסף, בתוקף סמכותי לפי סעיף 5א לחוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ"ה,1965 - קבעתי כי גם הבחירות ב3- רשויות מקומיות נוספות יידחו למועד האמור. לאחרונה אף קבעתי כי הבחירות ב2- רשויות מקומיות בקו העימות בצפון – קריית שמונה ושלומי – יידחו בשלושה חודשים נוספים, ליום כ' בשבט התשפ"ה, 18 בפברואר .2025 זאת, על רקע המצב הבטחוני והחלטות הממשלה בדבר פינוי התושבים ברשויות אלה". הוסיף ארבל במכתבו.
עוד כתב ארבל: "במסגרת הערכת מצב מחודשת שקיימתי בראשותי לקראת קיום הבחירות בנובמבר ,2024 לאור המצב הביטחוני בצפון הארץ ולאחר התייעצות עם גורמי המקצוע במשרדי, אני שוקל לפעול לדחיית הבחירות גם במועצות האזוריות בקו העימות בצפון הארץ בשלושה חודשים נוספים, ליום כ' בשבט התשפ"ה, 18 בפברואר 2025. זאת, על רקע המצב הביטחוני ביישובי קו העימות בצפון הארץ. מצב זה משליך הן על המעורבות של התושבים ויכולתם להשתתף בהליך הבחירות, הן על המועמדים ויכולתם לנהל מסע בחירות, והן על הרשויות המקומיות לבצע את הנדרש לצורך קיום הבחירות".
לסיום, כתב ארבל: "מדובר ב-4 מועצות אזוריות בקו העימות בצפון הארץ אשר בהן יישובים שתושביהם פונו לפי החלטות הממשלה: הגליל העליון, מבואות החרמון, מעלה יוסף ומרום הגליל. בהתאם לסעיף 4א לחוק האמור, אבקש לערוך התייעצות עם ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בעניין זה. אודה לקביעת דיון בנושא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה