בארץ

אושר בוועדת הכספים: עוד 396 מיליון שקל להמשך מימון המפונים

ועדת הכספים אישרה 396 מיליון שקל להמשך מימון המפונים בצפון ובדרום עד לסוף ספטמבר 2024, ובנוסף תקצוב של כ-21 מיליארד שקל למשרד הביטחון; יו"ר הוועדה משה גפני: "זו חובתנו"
מערכת ice | 
משה גפני (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני, אישרה תקציב נוסף בסכום של כ-396 מיליון שקל להמשך מימון הסיוע לתושבי היישובים המפונים בצפון ובדרום הארץ. התקציב מיועד למימון הסיוע עד לתום חודש ספטמבר 2024.
במהלך הדיון בוועדה, הוצג הצורך הדחוף בהעברת התקציב הנוסף כדי להבטיח את המשך תמיכת המדינה במפונים. חברי האופוזיציה ביקשו לדחות את הדיון בעקבות הירצחם של ששת החטופים והלוויותיהם, אולם נציג האוצר הסביר כי יש צורך מיידי באישור התקציב לשם המשך המימון, שכן התקציב הקודם כיסה את שהות המפונים עד תום אוגוסט בלבד. הוא ציין כי בלא התקציב הנוסף לא ניתן יהיה להמשיך ולממן את הוצאות הפינויים.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אמר כי הוועדה נדרשה להחלטה מהירה והוסיף כי בלא אישור התקציב לא ניתן יהיה להמשיך לממן את המפונים. "זו חובתנו, לצד כך אנו רוצים לקיים ישיבה קצרה נוכח הנסיבות", אמר.

הוועדה אישרה בנוסף הרשאה להתחייב בסכום של כ-20.88 מיליארד שקל למשרד הביטחון. תקציב זה מיועד למימון הוצאות ופרויקטים ביטחוניים שונים, עם הסברים שיתקבלו בוועדת המשותפת לתקציב הביטחון.
בנוסף אושרה העברת עודפי תקציב משרד הביטחון בסכום של כ-1.67 מיליארד שקל משנת 2023, לשימוש בשנת התקציב 2024. גם כאן, הסברים לגבי השימוש בעודפים יינתנו בוועדת המשותפת לתקציב הביטחון. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה