בארץ

הכבישים נחסמים הבוקר לתנועה - גם החרדים מצטרפים לשיבושים

החל מהשעה 07:00 ולאורך כל שעות היום, יתקיימו מחאות במוקדים רבים ברחבי הארץ. גם החרדים צפויים להפגין
מערכת ice | 
מהומות בתל השומר (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
אחרי ההודעה על המחאות הבוקר מטעם משפחות החטופים וההשבתה במשק קבוצת חרדים מהפלג הירושלמי צפויה להפגין הבוקר (שני) נגד גיוס חרדים לצבא. זאת בנוסף לשיבושים וההפגנות שמתרחשות היום ברחבי הארץ. 
בשל צפי להפגנה הבוקר של הפלג הירושלמי בלשכת גיוס בתל השומר, המשטרה הודיעה על שינויים בהסדרי תנועה באזור הבסיס. 
נזכיר כי לאחר שבתחילת חודש אוגוסט, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, החליטה על שלילת תקצוב מעונות היום עבור ילדי אברכים המיועדים לשירות צבאי שלא מתייצבים לגיוס, המנהיגים החרדים החלו לפעול על מנת להביא לביטול הגזרה. 
כעת, עולה שהסוגייה מגיעה לבג"ץ. העמותות "אמת ליעקב" ו-"שמורה" החרדיות, פנו בעתירה דחופה לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת היועמ"שית בנוגע לסבסוד מעונות היום לילדי אברכים. בעתירה, העמותות דורשות להוציא צו ביניים שימשיך את הסיוע לתקופת מעבר.
בפנייתן לבג"ץ כתבו העותרות כי: "חברות ללא מטרת רווח ונפגעת פרטית, עותרות לבית המשפט הנכבד, בבקשה לתת למשיבים צו על תנאי, המורה להם לבוא וליתן טעם מדוע לא יכריז ויורה בית המשפט הנכבד כי תבוטל חוות דעתה של היועמ"שית, לפיה אלו קבעו במכתבם מיום 11.08.2004 כי במצב החוקי הקיים, בהתאם לפסק הדין, המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לפי מבחני מעונות היום לימודים תורניים של מלש"בים. כלומר, היעדר הסמכות אינו מאפשר עוד מימון המבוסס על כך שאחד מבני המשפחה לומד במוסד תורני בזמן שהוא מיועד לשירות ביטחון".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה