בארץ

דודי אמסלם בקבינט: "למה שנשנה את ההחלטה? מה כבר קרה?"

מתקפה חריגה בקבינט המדיני-ביטחני על שר הביטחון יואב גלנט, שקרא להפוך את ההחלטה לגבי ציר פילדלפי. בתגובה, דודי אמסלם אמר: "למה שנשנה את ההחלטה? מה כבר קרה?". גילה גמליאל השיבה: "נרצחו כאן שישה חטופים, זה מה שקרה"
מערכת ice |  1
דודי אמסלם (צילום הדס פרוש פלאש 90)
סערה בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אתמול (ראשון) לאחר פרסום דבר הירצחם של ששת החטופים ברצועת עזה, והשבת גופותיהם לישראל. שורת שרים תקפה את שר הביטחון יואב גלנט על רקע הקריאה לכנס את הקבינט על מנת להפוך את ההחלטה בנוגע להישארות צה"ל בציר פילדלפי, בניגוד לעמדת גורמי הביטחון.
במהלך הדיון, השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם שאל: "למה לשנות את ההחלטה? מה כבר קרה?". השרה גילה גמליאל הגיבה: "נרצחו כאן שישה חטופים, זה מה שקרה". הציטוטים הובאו בפרסום ראשון של ירון אברהם, דפנה ליאל ועמית סגל ב-N12.
עוד לפני הדיון, גלנט קרא לכנס את הקבינט בהקדם כדי לבטל את ההחלטה שהתקבלה ביום חמישי האחרון. "זה מאוחר מדי עבור החטופים שנרצחו בדם קר. אנו חייבים להשיב את החטופים שנותרו בשבי חמאס". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התבטא בחריפות: "חמאס שואף שניכנע. לא נוכל לקחת מדינה שלמה כבת ערובה. אם ניכנע לדרישות חמאס כפי שגלנט מציע, הפסדנו את המלחמה".
גלנט תקף את השרים: "אל תלמדו אותי על ויתורים. סיכנו חיילים שנים רבות בשביל אדם אחד, וכיצד אפשר כעת להמעיט בערכם של 30 חטופים? זו טעות מוסרית חמורה. החלטת הקבינט להשאיר את הכוחות בפילדלפי גם במחיר חטופים היא שגויה". 
בהמשך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ודרש מגלנט הסברים: "אני נפצעתי כדי לשחרר חטופים. האם אתה מציע לסגת מפילדלפי? בכך נגרום לחטופים להימלט לסיני ולאיראן. מדוע אתה מתנגד לעמדת ארה"ב?" גלנט סיכם את דבריו באומרו: "יצירת התנאים לשחרור חטופים מחייבת גם אותנו לוותר על משהו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא לעצור המשפחות השכולות זועקות .
    רודף צדק. 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשפחות השכולות פצועי צה"ל ועם ישראל צועק לא לעצור
    סגור