בארץ

דובר ההסתדרות: "לא שאלנו מיוצגים על השביתה. המנדט של היו"ר"

ההתערבות של ההסתדרות בנושא פוליטי ומדיני, כמו סוגיית עסקת החטופים, עוררה תהיות רבות. יניב לוי, דובר הארגון טוען רגע לפני פתיחת השביתה הכללית: "זאת לא שביתה פוליטית ואני לא קורא להחלפת השלטון". מה כן? "קורא לממשלה לטפל בבעיות האקוטיות"
מערכת ice |  3
יניב לוי (צילום אורן כהן)
דובר ההסתדרות, יניב לוי, עלה הלילה לראיון בתוכניתם של אברי גלעד ויאיר שרקי בערוץ 12 ותיאר את ההכנות לשביתה כללית במשק, הבוקר, יום שני.
"נכון לרגע זה, החל משש בבוקר, מדינת ישראל בשביתה כללית, אלא אם כן בית הדין יקרא לנו לדיון".
לשאלת יאיר שרקי, מה מקור החוקים שמאפשרים להסתדרות להכריז על השבתה בנושא מדיני, פוליטי, או צבאי, השיב לוי כי ההחלטה מגובה משפטית: "אנחנו לא יצאנו לשביתה הזאת מבלי לקבל חוות דעת משפטית של היועצים המשפטיים של ההסתדרות. אנחנו רואים בסוגיית החטופים כסוגיה האקוטית ביותר לחברה הישראלית על כלל ההשלכות שלה", המשיך לוי.
"אנחנו הארגון החברתי הגדול ביותר במדינת ישראל. אנחנו מייצגים כמיליון עובדים. אני יודע ששביתה זה לא דבר קל, זה לא דבר נעים. אני לא נהנה לדבר על שביתות".
לוי הבהיר שההסתדרות לא ביררה עם מיוצגייה האם הם מעוניינים בשביתה והמשיך להתייחסות אמורפית למצב החברתי והכלכלי בישראל:
"אנחנו לא שאלנו את מיליון המיוצגים שלנו. יש לנו את יו"ר ההסתדרות שהמנדט הוא שלו". יו"ר ההסתדרות גילה אחריות רבה לאורך כל השנה האחרונה, 11 חודשים, המצב בחוץ לא פשוט חברים, לא מבחינה חברתית, לא מבחינת חטופים, לא מבחינת העקורים ולא מבחינה כלכלית. כל הסוגיות האלה מגיעות לפתחנו. בסופו של דבר מי שיצטרך לטפל בבעיות האלו אלה אנחנו אל מול המדינה. זאת לא שביתה פוליטית ואני לא קורא להחלפת הממשלה. אני קורא לממשלה לטפל בבעיות האקוטיות. זה שינסו להשוות אותי או את ארנון (בר דוד. מ"א) או את אנשינו לסינוואר, זה לא יעזור".
לוי, שהתבקש לספק תשובות קונקרטיות לגבי מה יכול למנוע את השביתה הבוקר (שני) טען שהוא דורש מהממשלה: "שיפסיקו להפוך את סוגיית החטופים לסוגייה פוליטית של ימין או שמאל. קרוב ל-100 אזרחי מדינת ישראל נמקים בשבי 332 ימים ויש מי שהופך את זה לסוגיה פוליטית.
"אנחנו מצפים לראות תוכנית פעולה על כלל השלכותיה. אני הייתי ממקימי מטה החטופים. אני מכיר את כל השלבים. אני מכיר את הרגע שבו עצרו את השלבים של העסקה הראשונה שבה יכלו להביא עוד 20 אנשים למדינת ישראל, להחזיר אותם", טען לוי.
על פי הדובר, גם אם רבים מהציבור הישראלי לא תומכים בשביתה בשל אי הנוחות שנוצרת, היא שווה את זה: "העתיד של החיים של כולנו במדינת ישראל חשובים מעל הכל. אנחנו רוצים לראות את הממשלה הזאת מתפקדת כממשלה של כלל החברה הישראלית", סיכם הדובר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אומרים שהשביתה כי ביבי פוליטי
    תומך בנט 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל השביתה היא האמא של כל הפולטיקה של השמאל שהייתה איי פעם!!!! משביתים את המשק בגלל החלטות סיטחוניות ולא של פגיעה בעובדים ...
    סגור
  • 2.
    זבל
    רכאטי 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אוכלי חינם מושחתים
    סגור
  • 1.
    מי אתם לא נבחרתם ....הכל פוליטי
    מוטי 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עם אתה לא חושב כמוני.....נשבור את הכלים
    סגור