קריירה ולימודים

ההסתדרות הלאומית במסר דרמטי: "השבתת המשק - פגיעה בכלכלה בזמן מלחמה"

בעוד על ההסתדרות הכללית מופעל לחץ להשבתת המשק כחלק ממחאת ממשפחות החטופים, וגופים נוספים במגזר העסקי כבר פעלו לכך, בהסתדרות הלאומית בקריאה דרמטית: "המשק הישראלי נמצא באחד משעותיו הקשות ואנו חייבים לנהוג באחריות לאומית. השבתת המשק צעד מסוכן. אויבנו מחככים את ידיהם תוך שהם צופים בנו"
מערכת ice |  5
יואב שמחי יו"ר ההסתדרות הלאומית (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, תומר נויברג)
המגזר העסקי כמרקחה, עם הלחצים של מטה משפחות החטופים להשבתת המשק, במטרה ללחוץ את הממשלה לעסקת חטופים, וזאת לאחר הבשורה הקשה על הירצחם בשבי של שישה חטופים.
בשעה שההסתדרות הכללית, בראשות ארנון בר דוד, ייפגשו בעוד מחצית השעה עם משפחות החטופים, וימסרו הצהרה לתקשורת, ולאחר שעסקים רבים הודיעו על סגירתם היום, וכן אמירה נחרצת של נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר לקריאה להפעלת לחץ לכיוון עסקה - ההסתדרות הלאומית בראשות יואב שמחי בקריאה דרמטית דווקא שלא להשבית את המשק ולא להיכנע ללחצי החמאס.
בהודעה שיצאה מטעם ההסתדרות הלאומית, ספדו בכאב את הבשורה המרה על הירצחם של החטופים: "ההסתדרות הלאומית כואבת ומרכינה ראשה עם ההודעה על רציחתם בשבי של ששת החטופים והחטופות הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת ואלכס לובנוב ז"ל".
והוסיפו: "ברגעים קשים אלו, אנו קוראים להשבת החטופים ומחזקים את משפחות החטופים, הנמצאות בסבל מתמשך כבר למעלה מ-11 חודשים. אנו נמשיך לפעול בכל כוחנו, יחד עם ועדי העובדים, לחיזוק המשפחות, החיילים בסדיר ובמילואים וכלל כוחות הביטחון המוסרים נפשם מדי יום במלחמה שנכפתה עלינו".
אולם לגבי השבתת המשק, בהסתדרות הלאומית יצאו נגד הכוונה של גופים אחרים לשבות: "גם בבוקר הקשה מנשוא, אליו התעוררנו כולם, אל לנו לשכוח. אחים ואחיות אנחנו. אל לנו לשכוח, מדינת ישראל נמצאת במלחמה קיומית, קשה ואכזרית על זכות קיומנו. המשק הישראלי נמצא באחד משעותיו הקשות ואנו חייבים לנהוג באחריות לאומית. לחזק, ולא לגרור ולהיגרר לפעולות אשר יחלישו את החברות במגזר העסקי וציבור העובדות והעובדים בישראל".
לדבריהם: "השבתת המשק היא צעד מסוכן, צעד שייפגע במשק, בחוסנה וביטחונה של מדינת ישראל. אויבנו מחככים את ידיהם תוך שהם צופים בנו, קורסים לתוך עצמנו.  אנו, הנהגת ההסתדרות הלאומית – לא ניתן לזה יד".
מטעם יו״ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי נמסר כי הוא "קורא לכלל המשק חרף הקושי הגדול לשמור על העובדים, על מקומות העבודה וכך, לצד השכול הזעם והימים הקשים לשמור על פרנסת מיליוני אזרחים. בתוך כך, ימשיך להשקיע את זמנו ומרצו על מנת לקדם עסקה בפורומים המתאימים ואל מול הגורמים הבכירים ביותר בממשלת ישראל. כך עשה וכך ימשיך לעשות".
לסיום כתבו: "אנו נושאים תפילה לשלום חיילי צה״ל, כוחות הביטחון והרפואה והשבת המהירה של אחיינו ואחיותינו, החטופים לחיק משפחתם במהרה. אנו סבורים כי כוחה ועוצמתה של המדינה היא בראש ובראשונה בחוסן הלאומי והכלכלי של מדינת ישראל וכלל תושביה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הסתדרות כללית
    מאיר 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    להוציא את ההסתדרות מחוץ לחוק
    סגור
  • 4.
    להשבית לזמן בילתי מוגבל!
    שימי 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    2 4
    כל הכבוד להסתדרות,,,, רק כך אפשר לשכנע את ממשלת הזדון להחזיר את החטופים שהופקרו בחיים!!
    סגור
  • 3.
    ארנון אפס
    סיסו 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ארנון בן דוד אתה עושה פוליטקה על חשבון העובדים...אתה שרוף!
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד. צודקים !
    משה 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    5 3
    חייבים לסיים את המלחמה בהכרעה. אחרת כולנו נשחט על ידי הערבים. מה שקרה זו רק טעימה. תקשיבו להם !
    סגור
  • 1.
    סופסוף קול הגיוני (ל"ת)
    אחד העם 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור