בארץ

ישראל מתחמשת: 500 מטוסים ו-100 ספינות נחתו ברכבת אווירית

על רקע האיומים להטיל אמברגו נשק על ישראל, משרד הביטחון מעדכן כי המטוס ה-500 ברכבת האווירית של ציוד צבאי וחימושים, נחת בישראל בסוף השבוע
מערכת ice |  2
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צהל)
ישראל מתחמשת הבוקר (שני) בגדול על רקע המתיחות הגדולה במזרח התיכון ומלחמת "חרבות ברזל" שנכנסת עוד מעט לשנה מפתיחתה: המטוס ה-500 ברכבת האווירית של משרד הביטחון וצה"ל נחת בישראל במסגרת מבצע שינוע רחב היקף שהחל עם פרוץ המלחמה.
המבצע משותף למנהל הרכש הביטחוני (מנה"ר) באמצעות יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי, למשלחת הרכש בארצות הברית, לאגף התכנון ובניין הכח בצה"ל ולחיל האוויר. במהלכו הובאו לישראל מעל ל-50,000 טונות של ציוד צבאי ב-500 הטסות ו-107 השטות.
הציוד שנרכש ושונע לישראל כולל: רכבי שטח ממוגנים, חימושים, תחמושת, ציוד מיגון אישי, ציוד רפואי ועוד.
לצד המאמץ שמוביל משרד הביטחון להתעצמות עצמאות הייצור בישראל, הרכבת האווירית והימית מהווה נדבך משמעותי בחיזוק הרציפות התיפקודית ואורך הנשימה של צה״ל, למימוש יעדי המלחמה הנוכחיים והעתידיים.
מדובר בכמויות נשק גדולות מאוד, שעולות למדינה הרבה מאוד כסף. כמויות הנשק הגדולות שנחתו כעת בישראל, מגיעות על רקע הרצונות של חלק מהמדינות בעולם להטיל אמברגו נשק על ישראל, כאשר בין היתר גם בארצות הברית ובריטניה נשמעים מזה תקופה ארוכה קולות שקוראים להפסיק לספק נשק לישראל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נבלות
    הרצל 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תיחנקו,מדינות מרושעות.שהמוסלמים יהרגו בכם המון.
    סגור
  • 1.
    הרבה חימוש לפני פג תוקף מחפש יעוד (ל"ת)
    הברבור הירוק 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור