בארץ

אימפריות נופלות: ילד בן 5 שבר כד עתיק בן 3,500 שנה במוזיאון בחיפה

אל תסתכלו בקנקן: בסוף השבוע האחרון, אירע מקרה מצער במוזיאון הכט באוניברסיטת חיפה. אחד המבקרים - ילד בן 5 נתקל במהלך ביקורו במוזיאון בכד עתיק יקר ערך בן כ-3,500 שנה ושבר אותו
מערכת ice |  2
מוזיאון-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
תקרית מצערת אירעה ביום שישי האחרון במוזיאון הכט שבאוניברסיטת חיפה. במהלך יום שגרתי במוזיאון, אחד המבקרים ילד כבן 5 נתקל בשוגג בכד עתיק בן כ-3,500 שנה, אשר נשבר והתרסק לחתיכות.
כפי שטענו עובדי המוזיאון, מדובר בקנקן אחסון נדיר שתקופת הייצור שלו מוערכת לתקופת הברונזה המאוחרת, בין השנים 1130-1500 לפני הספירה. על כן, מדובר בפריט יקר ערך במיוחד. זמן קצר לאחר המקרה, המוזיאון הצהיר שהמצב לא גרוע כפי שנדמה ואף הבטיח שהכד ישוחזר וישוב להיות מוצג לקהל הרחב.

זירת התאונה במוזיאון, קרדיט: מתוך הרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ערכו המדויק של הכד איננו ברור לגמרי וכך גם נסיבות האירוע, אך אין ספק שמדובר בטעות אנוש. עד ראייה שנכח במוזיאון ביום שישי האחרון, טען שהבחין בילד הבוכה ובאימו שניסתה להרגיע את בנה לאחר ששבר את הכד.
כאמור הכד, נמצא במוזיאון הכט לארכיאולוגיה באוניברסיטת חיפה, אשר נוסד על ידי ד"ר ראובן הכט, חובב ארכיאולוגיה ופילנתרופ. צוות המוזיאון שאף להגשים את חזונו של ד"ר הכט, להנגיש את ההיסטוריה התרבותית המקומית לציבור הרחב ועל כן הכניסה והביקור בו מוצעת ללא כל עלות.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שכל של רונלי
    נפל גם על הרצפה 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ונשבר. לא נורא חמודי
    סגור
  • 1.
    חחח
    מירי 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הכד באמת מתוארך לימים שלפני ממלכת דוד ושלמה .. הכד היה סגור בארון שקוף אבל שמור. מישהי מסגל אןניברסיטת חיפה/ביר זית. אמרה שמאחר שזה ילד ולא איזה פנאט דתי "ששבר בכוונה" פסלים שלא "לרוחו" אז המקרה יטןפל בהתאם.. עוד פלטפורמה להוציא ארס רניל על דתיים וימניים וכו וכו וכו.. בכל היזדמנות החמוצים משפריצים שינאת חינם !!!!פשןט להקיא!
    סגור