בארץ

מפקד חה"א ישקיע בטכנולוגיות חדשניות שקשורות לרחפנים וכטב"מים

האלוף במיל. עמיקם נורקין הודיע על הקמת קרן חדשה יחד עם תא"ל במיל. שמעון צנציפר ובשיתוף KEY1 קפיטל והראל ביטוח; הקרן תתמקד בטכנולוגיות חדשניות בתחום הביטחוני; נורקין וצנציפר הקימו בשנה שעברה חברת ייעוץ לחברות בתחומי הביטחון, החלל והתעופה
מערכת ice | 
רחפן (צילום shutterstock)
אלוף (מיל.) עמיקם נורקין, מפקד חיל האוויר לשעבר, ותא"ל (מיל.) שמעון צנציפר, הודיעו על הקמת קרן הון סיכון חדשה שתתמקד בטכנולוגיות ביטחוניות, חלל ותעופה, כך פורסם הבוקר בכלכליסט. הקרן, ACE Capital Partners, מוקמת בשיתוף עם קרן ההשקעות KEY1 קפיטל והראל ביטוח שישמשו כמשקיעי עוגן משמעותיים. הקרן צפויה לצאת לגיוס בשנה הבאה.
הקרן תשקיע בסטארטאפים ישראליים ובינלאומיים בתחומים הנוגעים לביטחון הלאומי ומתכננת להתמקד בעיקר בטכנולוגיות חדשניות כמו רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים, ובשלבי גיוס מוקדמים יחסית של חברות מבטיחות. נורקין וצנציפר כבר נפגשו עם עשרות סטארטאפים ישראליים בתחום הביטחוני.
הקמת הקרן מגיעה בזמן שבו תחום הדיפנס טק מקבל דחיפה משמעותית בעקבות ההתפתחויות הגלובליות האחרונות. המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה והאירועים הביטחוניים בישראל הגבירו את הצורך בטכנולוגיות חדשות שמספקות מענה לאיומים מתקדמים כמו מל"טים ורחפנים. נורקין עצמו הדגיש את החשיבות של פיתוח טכנולוגיות כאלה במהלך הופעתו בוועידת העסקים ישראל-יפן של כלכליסט בטוקיו במאי 2023.

הקשרים והניסיון של נורקין וצנציפר בתחום הביטחוני יחד עם הכוח הכלכלי של קרן KEY1 קפיטל שהוקמה על ידי יוצאי גולדמן סאקס, מעניקים ל-ACE יתרון משמעותי. KEY1 כבר גייסה 300 מיליון דולר להשקעות בתחום ההייטק. הקרן מתכננת לנצל את ההזדמנויות שנוצרו בעקבות השינויים בתעשיית הדיפנס טק ולהשקיע בטכנולוגיות עם פוטנציאל לשנות את כללי המשחק.
הקרן החדשה של נורקין מצטרפת לשורה של קרנות הון סיכון שהתמקדו בשנים האחרונות בטכנולוגיות ביטחוניות, מגמה שהתחזקה עם החלטת הפנטגון להקים חטיבת חדשנות שמיועדת לעבודה עם חברות סטארט-אפ וספקים קטנים. גם נאט"ו הצטרפה למגמה עם הקמת קרן ייעודית להשקעות בטכנולוגיות צבאיות, שמציבה את התחום כיעד מרכזי להשקעות.
נורקין וצנציפר הקימו לפני כשנה את חברת הייעוץ Aerospace Spirit, , העוסקת בליווי וייעוץ אסטרטגי לחברות בעולמות הביטחון, החלל והתעופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה