בארץ

פדיחה בחיפה: ברחוב יפה ירקוני, השלט מציג מידע על יריבתה הגדולה

מבוכה בעיריית חיפה: בשכונה חדשה בעיר הוחלט לקרוא רחוב על שמה של "זמרת המלחמות" יפה ירקוני, אך עם התבוננות קצרה על השלט נראה שהמידע שמוצג בו נוגע ליריבתה הגדולה שושנה דמארי | כל הפרטים
מערכת ice | 
חיפה (צילום פלאש 90/ מתניה טאוסיג)
הזמרת יפה ירקוני, שנודעה בשל הקריירה הענפה שלה שזיכתה אותה גם בכינוי "זמרת המלחמות", זכתה בכבוד כאשר בשכונה חדשה בחיפה הוחלט לקרוא רחוב על שמה, אך מבוכה נרשמה בעיריית חיפה.
למרות שהרחוב קרוי על שמה של ירקוני, באופן אירוני שלט הרחוב בשכונה החדשה בחיפה מתייחס לשנים שבהן חיה שושנה דמארי, מי שנודעה כ"מלכת הזמר העברי" ואף נחשבת ליריבתה הלא רשמית של ירקוני.
בתמונה שעלתה אתמול (ראשון) בקבוצת פייסבוק של תושבים חיפאים, מוצג השלט עם שמה של יפה ירקוני ומתחתיו, השנים 2006-1923. אלא שבשנים אלה חיה דמארי, הגברת הראשונה של הזמר העברי, בעוד ירקוני חיה בין השנים 1925-2012.

השלט בחיפה, צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
ככול הנראה שהטעות נבעה מהמפגש בין הרחוב על שמה של ירקוני לפינה הסמוכה אליו שנקראה על שמה של שושנה דמארי. עיריית חיפה מצידה, הגיבה לאירוע החריג ומסרה שהנושא נמצא בבדיקה. 
שתי הזמרות הלאומיות, כלות פרס ישראל לזמר העברי, נחשבו כל אחת בנפרד כאהובות במיוחד בזמר העברי ולאורך שנים לקולגות יריבות אחת של השנייה. בשנת 2006, נדם קולה של דמארי אחרי שלקתה בדלקת ריאות שהחמירה את מצבה עד למותה בבית החולים בגיל 83. ירקוני, נפטרה ממחלת האלצהיימר שש שנים מאוחר יותר בגיל 86.

שושנה דמארי ויפה ירקוני ז"ל, צילום: פלאש 90
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה