בארץ

הצעירים החרדים שנלחמים להתגייס: "שותפות היא חזון בר קיימא"

תוכנית תחל'ס תקיים את מסע הסיום ל-150 צעירים חרדים שבחרו להתגייס לשירות קרבי במסע ייחודי אשר יתחיל בגבעת התחמושת בירושלים ויסתיים במסע אלונקות אל פסגת המצדה.  מנכ"ל "עתיד ישראל" משה תורגמן: "בתקופה קשה זו, אנחנו מאמינים בעשיה משמעותית שתוביל לשגשוג בביטחון, בכלכלה ובחברה"
מערכת ice | 
גיוס חרדים-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
150 צעירים חרדים אשר עברו מסלול הכשרה מקיף ויסודי לגיוס לצה"ל, של תכנית 'תחל'ס' (תוכנית חרדים לסדיר), ישתתפו ב-14-15 באוגוסט במסע הסיום המיוחד של התוכנית, אשר יתחיל בביקור מרגש בגבעת התחמושת ויסתיים במסע אלונקות אל פסגת המצדה.  
תחל"ס היא תוכנית שהוקמה בחודש נובמבר האחרון על ידי קבוצת פעילים חרדים אשר צברו ניסיון  רב בהקמה וניהול פרויקטים ייחודיים ונתמכת על ידי עיריית ירושלים ועמותת עתיד ישראל. התכנית פועלת בשיתוף פעולה עם צה"ל, במטרה לאפשר לצעירים חרדים אשר בוחרים לשרת בצבא, לממש שאיפה זו ואף לשרת בתפקיד המשמעותי והאיכותי ביותר אליו יכוונו.
משתתפי התוכנית עוברים תהליך הכשרה מקדים של חצי שנה הכולל ליווי אישי ויצירת מעטפת תומכת ומקצועית לכל משתתף, מתוך היכרות עם הצרכים של הצעיר החרדי העומד לפני הגיוס לצה"ל. כאשר ליווי זה אף ממשיך לאורך כל תקופת השירות הסדיר. המסע למעשה מסמל את סופו של תהליך ההכשרה וההכנה, במסגרתו עברו החניכים הכנה פיזית ומנטלית לשירות הקרבי, כאשר לאחר המסע יתגייסו הצעירים ליחידות הקרביות השונות.

(צילום: עתיד ישראל)
המסע יתחיל, כאמור, ב-14 באוגוסט באתר גבעת התחמושת בירושלים, שם ישמעו הצעירים החרדים את סיפור הגבורה יוצא הדופן של הקרב על גבעת התחמושת ויזכו להכיר מעט ממורשת הקרב של צה"ל. משם, ימשיכו הצעירים אל עין גדי, שם יאכלו ארוחת ערב, ינוחו מעט ובמהלך הלילה יצאו למסע לילי, הכולל סחיבת ציוד ואלונקות, אל פסגת המצדה. הצעירים החרדים יגיעו אל פסגת המצדה באור ראשון שם יתקיים טקס הסיום וכן תפילת שחרית וקריאת התורה.  
מתחילת השנה תכנית תחל"ס מפעילה מגוון מענים ושירותים עבור כ-500 חניכים מהמגזר החרדי, כאשר במחזור הגיוס הקודם, מרץ 24, התגייסו לצה"ל קרוב ל-100 חניכים מהתכנית, רובם לתפקידי לחימה בחטיבות החי"ר. במחזור הגיוס הקרוב אנו צפויים לראות גידול משמעותי של צעירים חרדים אשר החליטו ללכת בדרך של שירות צבאי משמעותי ובחרו בתכנית תחל"ס כארגון אשר ילווה אותם בתהליך ההכשרה וההכנה וכן לאורך השירות הצבאי כולו.

(צילום: עתיד ישראל)
מנהל תוכנית תחל"ס רב סרן במיל' מוטי קמינשטיין, לשעבר מפקד פלוגת חץ בגדוד 202 של הצנחנים:  "המסע לפסגת המצדה מהווה את שיא ההכנה הפיזית והמנטלית של חניכי תחל"ס לקראת הגיוס לצה"ל, אולם יותר מכך, הוא מסמל את סיומו של מסע אישי מרגש של כל אחד ואחד מהם אשר בחרו להתגייס לשירות משמעותי וכעת הם כפסע מהגשמת שאיפה זו". 
מנכ"ל "עתיד ישראל' עו"ד סרן במיל' משה תורג'מן: "אנחנו כחרדים מאמינים בשותפות המגזר החרדי עם החברה הישראלית לחזון בר קיימא. הפעילות שלנו כוללת תוכניות חינוך, שירות משמעותי ותעסוקה על מנת לאפשר השתלבות איכותית בעתידה של מדינת ישראל. המקצועיות והערכים הם נר לרגלינו, בתקופה קשה זו, אנחנו מאמינים בעשיה משמעותית שתוביל לשגשוג בביטחון, בכלכלה ובחברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה