בארץ

שיקלי לגלנט ולרמטכ''ל: להדיח מצה''ל את פעיל אחים לנשק

השר עמיחי שיקלי שיגר מכתב לגלנט  ולרמטכ''ל הלוי ואדלשטיין לאחר שנחשף כי רון שרף עוד מפקד על המיונים ביחידות המיוחדות לאחר שקרא לסרבנות לנקוט לכל הפחות בצעדים המשמעותיים המינימליים למול מי שהובילו סרבנות קולקטיבית פוליטית בשורות צה״ל"
דורון בלוך |  1
עמיחי שיקלי, יואב גלנט (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, חיים גולדברג)
שר התפוצות עמיחי שיקלי שיגר אתמול (רביעי) מכתב לשר הבטחון יואב גלנט, לרמטכ''ל הרצי הלוי, וליו''ר ועדת חוץ ובטחון חה''כ יולי אדלשטיין, ובו קרא להדיח את פעיל 'אחים לנשק' רון שרף מתפקידו כמפקד על המיונים ביחידות המיוחדות, זאת לאחר שקרא לסרבנות.
״כבוד הרמטכ״ל, האם הגיוני שקצין שהתבטא בצורה כזאת יהיה זה הפוסק מי ראוי ומי לא ראוי לשרת ביחידה הקצה של צה״ל? האם קצין שפעל כך יכול לעצב את דור העתיד של שלד״ג וסיירת מטכ״ל?״ כתב השר שיקלי במכתבו והוסיף ״אני, כמי ששרת בצה״ל בסדיר ובמילואים ביחידות קרביות וכשליח ציבור, דורש ממך להביא לתיקון המעוות ולנקוט לכל הפחות בצעדים המשמעותיים המינימליים למול מי שהובילו סרבנות קולקטיבית פוליטית בשורות צה״ל״.
עוד הוסיף השר שיקלי לכתוב ״כבוד שר הביטחון, כלוחם וכמפקד עתיר ניסיון, אני משוכנע שאתה ער לחומרת הדברים וכשליח ציבור אני בטוח שאתה מבין גם את ההשלכות המזיקות למעמדו של צה"ל בקרב אזרחי ישראל, ולמעמדן של אותן יחידות בהן בלטה תופעת הסרבנות הקולקטיבית. אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה שגם בסערת המלחמה תדע לתת את ההנחיות שיבטיחו שמי שידם הייתה במעל לא יוסיפו לחנך ולהוביל אחריהם אנשים בצבא ההגנה לישראל״.
בסוף דבריו טען שיקלי ״בצה״ל לא יכולים לפקד מי שעשו תורם קרדום לחפור בה, מי שעשו את שירותם הצבאי למכשיר פוליטי ומי שהיו מוכנים לפגוע ביודעין בכשירות צה״ל ובביטחון ישראל״.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיקלי (ל"ת)
    שוש 08/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור