בארץ

רובי ריבלין בתפקיד חדש: זו הקרן בראשה יעמוד למען החטופים

הוקמה קרן החוסן לחטופי ה-7.10 ובני משפחותיהם, בראשה יעמוד בהתנדבות הנשיא לשעבר ראובן ריבלין. ההשראה: קרן החוסן האמריקאית שהוקמה אחרי אירועי ה-11 בספטמבר
מערכת ice |  1
ראובן ריבלין (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
הקמתה של קרן החוסן לתמיכה וסיוע לחטופים ובני משפחותיהם, הוכרזה אמש (שלישי) באופן רשמי בערב סגור עם משפחות החטופים בתל אביב. בראש הקרן יעמוד בהתנדבות הנשיא העשירי של מדינת ישראל, ראובן (רובי) ריבלין אשר נענה בחיוב למען המטרה החשובה. 
הקרן תתמקד בתמיכה וסיוע למשפחות החטופים כולן, בהתאם למטרות שיוגדרו על ידי הקרן, תוך כדי שיח משותף עם המשפחות, הגם שחלק ממייסדי הקרן עוסקים בכך כבר מעל חצי שנה. חלק ממקימי הקרן היו ממקימי מטה המשפחות וממשיכים לסייע לו בשוטף, אולם הקרן תפעל כישות עצמאית ונפרדת מעבודת הקודש של המטה. 
נשיא המדינה לשעבר ראובן (רובי) ריבלין: "החברה הישראלית התגלתה ביופייה ואחדותה כשעטפה וסייעה למשפחות החטופים. חיבקה, נתרמה ותרמה. אולם כעת, כמעט עשרה חודשים אחרי, כשהזמני עושה צעדיו המאיימים לכיוון הקבוע, מזדקקת ההבנה כי יש להיערך לרשת תמיכה משמעותית ומחייבת עבור המשפחות כולן. אלו שיקיריהם שבו בשלום, אלו שחזרו כחללים ואלה שגורלם עדיין לוט בערפל. לעניות דעתנו, חובתנו המוסרית, ערכית וחברתית להירתם למען משפחות החטופים בין אם בחיים ובין אם לאו, בין אם גורלם ידוע ובין אם לא, וכמובן החטופים אשר שבו ואט אט בונים גופם ונפשם בחזרה".
לדברי מייסדי הקרן, ההשראה להקמתה הינה אירועי ה-11 לספטמבר. עוד באותה השנה הוקמה קרן פיצויים שסיפקה פיצויים לנפגעי הפיגועים ולקרוביהם. הקרן סיפקה עד היום למעלה מ-7.3 מיליארד דולר פיצויים ליותר מ-29,000 נפגעים.
בכפוף להיקף המשאבים שיגויסו על ידי הקרן וסדרי העדיפויות שייקבעו על ידה, היא תשאף להוביל (באופן ישיר ו/או באמצעות גורמים מתמחים), מהלכי תמיכה ושיקום עבור החטופים ובני משפחותיהם.

הקרן תפעל בשיתוף עם החטופים ששבו ובני המשפחות, הן בהגדרת הסיוע, והן בטיוב הצרכים אשר עם הזמן גם עשויים להשתנות. יחד עם זאת משיקולים מקצועיים, בשונה מהקיים במטה משפחות החטופים, בני המשפחות לא ישובצו בגופים האופרטיביים אשר יפעלו בקרן. אותם גופים יהיו גורמים מקצועיים, בעלי ניסיון ובלתי תלויים אשר יכתיבו את פעולותיה וסדרי העדיפויות של הקרן בהתאם להגדרת וטיוב הצרכים כאמור.
מטרות הקרן הינן קידום וביצוע פעולות לסיוע כלכלי, רפואי, שיקומי, חוסן ואחר לחטופים (כולל משוחררים, חללים ונעדרים), מה-7/10 ולמשפחותיהם. הסכומים ייאספו בארץ ובחו"ל מתרומות פרטיות וארגונים, מענקים ממשלתיים ומכרזים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנשים טובים באמצע הדרך
    נועה 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד על ההתגייסות למען משפחות החטופים.
    סגור