בארץ

האם תקציב המדינה ידחה? האזהרה החמורה של ראש אגף התקציבים

דיון חשוב שמסמל את פתיחת הדיונים על תקציב המדינה היה אמור להתקיים שלשום אך הוא נדחה. כעת ראש אגף התקציבים באוצר מזהיר את שר האוצר מהשלכות המהלך על הכלכלה הישראלית
מערכת ice | 
יוגב גרדוס, הממונה על התקציבים במשרד האוצר (צילום דוברות משרד האוצר)
ראש אגף התקציבים באוצר שיגר מכתב דחוף לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', בו הוא מזהיר אותו שתקציב המדינה לשנת 2025 עלול לא להיות מוכן בזמן בעקבות הקפאת דיוני התקציב.
מכתב ראש אגף התקציבים נשלח מכיוון שהממשלה הייתה אמורה להתחיל לדון בתקציב של שנת 2025 שלשום אך דיון שכזה לא קרה. גרדוס טוען במכתב שבעקבות העיכוב המדובר לא יהיה ניתן לאשר את התקציב במועד המתוכנן. הוא עוד מוסיף שלדחייה שכזו יהיו השלכות חמורות על הכלכלה.
יוגב גרדוס עוד פירט בפני סמוטריץ' מה נדרש לעשות בתקציב הקרוב על מנת לייצב את התקציב המתקרב על רקע שנת המלחמה - קיצוצים במשרדי הממשלה והעלאות מיסים לסכום של כ-50 מיליארד שקל.
בציטוט מהמכתב שהובא מ-ynet ראש האגף גרדוס כתב שבין היתר הקיצוצים של התקציב יכללו: "הקפאת גידולים אוטומטיים של ההוצאה כמו הצמדת קצבאות והסכמי שכר." הוא הוסיף במכתב כי הוא מודאג מהדחייה באישור התקציב: "דחייה עלולה להתפרש כאיתות שלילי לשווקים הפיננסיים לגבי יכולות הממשלה להתמודד עם האתגרים הכלכליים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה