בארץ

לפיד במג'דל שמס: "התגובה תהדהד בכל המזרח התיכון"

יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד נשא דברים בלווית הילדים במג'דל שמס שם אמר "ילדים לא אמורים למות במלחמות של מבוגרים". והבהיר "התגובה תהיה קשה, והיא תהדהד בכל המזרח התיכון. אנחנו לא ניתן לזה רק לעבור"
דורון בלוך | 
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

ברגעים אלו מתקיימת הלווית הילדים שנהרגו אמש (שבת) מפגיעת הרקטה שפגעה במגרש כדורגל במג'דל שמס בעת שילדים שיחקו במקום. זאת, שלפני הלוויה יו"ר פורום הרשויות הדרוזיות, ג'אבר ג'דבן, פנה במכתב לשרים וביקש שלא יגיעו להלוויות הילדים והנערים שנרצחו אתמול, ובמילותיו "אנחנו מבקשים מכל הנציגים, שרים וקצינים בכירים, לא להגיע לבית העם. בגלל רגישות המצב, אנחנו מבקשים לא להפוך את אירוע הטבח לאירוע פוליטי", בחרו פוליטיקאים רבים שכן להגיע.

יו''ר האופוזיציה, חה''כ יאיר לפיד, נשא דברים במקום, ואמר "הילדים במגרש הכדורגל הזה יכלו להיות הילדים של כל אחד מאיתנו ולפיכך הם אכן הילדים של כל אחד מאיתנו. אלה הילדים שלנו. תפקידה של המדינה הוא לתת בטחון לילדים" והוסיף "ילדים לא אמורים למות במלחמות של מבוגרים". עוד בדבריו המשיך לתקוף את הממשלה "המדינה כשלה, הממשלה כשלה, אנחנו מצטערים בפני המשפחות. אנחנו מבקשים את סליחת הילדים האלה".
בסיום דבריו הבהיר בצורה חריפה: "התגובה תהיה קשה, והיא תהדהד בכל המזרח התיכון. אנחנו לא ניתן לזה רק לעבור". וסיים "אבל היום אנחנו רק נרכין ראשנו, נשתתף בצערם של המשפחות, ונתפלל לשלומם של הפצועים".
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה