בארץ

הפתעה באילת: כריש באורך 6 מטר מאה מטר מהחוף

מדריך צלילה בעיר הדרומית מספר שבמהלך צלילה חופשית בשמורת האלמוגים כ-100 מטרים מהחוף הוא זיהה לפתע כריש לוויתן. "זהו מפגש מאוד מרגש מבחינתי. זכיתי ב5 שנים האחרונות להרבה מפגשים במפרץ אילת והמפגש האחרון היה לפני כחצי שנה. חיכיתי המון זמן לראות אותו שוב"
מערכת ice |  1
כריש לוייתן באילת (צילום שגיא דוד כברה Freedive Eilat)
שגיא דוד כברה, מדריך צלילה חופשית באילת, היה עסוק בלימוד קורס במסגרת פעילות המועדון שלו פעולה שגרתית אותה הוא מבצע על בסיס יומיומי כשלפתע זכה במפגש מפתיע עם כריש לוויתן בגודל של כ-6 מטרים בשמורת האלמוגים במפרץ אילת. 
דוד כברה מספר שבמהלך צלילה חופשית בשמורת האלמוגים כ-100 מטרים מהחוף הוא זיהה לפתע כריש לוויתן. "זהו מפגש מאוד מרגש מבחינתי. זכיתי ב5 שנים האחרונות להרבה מפגשים במפרץ אילת והמפגש האחרון היה לפני כחצי שנה. חיכיתי המון זמן לראות אותו שוב".

התצפית נמשכה כ-3:30 דקות. כריש לויתן מגיע לקרבת החוף בחיפוש אחר מזון. במפגש כזה מומלץ לאפשר לו לנוע בחופשיות ולא לגעת בו. כמו כן, חל איסור לפגוע בו עם כלי שייט.
למרות גודלו, כריש זה אינו נחשב למסוכן לבני אדם, וצוללים רבים נוהגים ללוותו ואף להיצמד אליו תוך כדי תנועה. הכריש הלווייתני נצפה לעתים קרובות בפיליפינים, בחופי תאילנד, באיים המלדיביים, במערב אוסטרליה, באיי גלאפגוס ואף בים-סוף. הכריש הלווייתני ניצוד לעיתים כחלק מדיג מסחרי או חובבני, לרוב במקומות בהם הוא מתקבץ באופן עונתי. גודל האוכלוסייה נמצא כיום בירידה.
 
מין הכריש הלווייתני זוהה לראשונה באפריל 1828, לאחר שפרט בגודל של 4.6 מטרים ניצוד בעזרת צלצל בטייבל ביי שבדרום אפריקה. מאוחר יותר הוא תואר על ידי זואולוג בשם אנדרו סמית', רופא צבאי שהיה מסופח לחיילים בריטיים שהוצבו בקייפטאון. הוא המשיך ופרסם תיאור מפורט יותר של אותו הפרט ב-1849. "ראיתם חיית בר פצועה או במצוקה צלמו ודווחו למוקד רשות הטבע והגנים 3639*"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הטמטום והרוע האנושי יהרסו את העולם. (ל"ת)
    ק. פריש 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור