בארץ

אבל בפוליטיקה: שגריר ארה"ב בישראל לשעבר הלך לעולמו בגיל 73

מרטין אינדיק, בן למשפחת מהגרים יהודים מפולין, ששימש בעבר במשך שתי קדנציות כשגריר ארצות הברית לישראל והגדיר את עצמו כציוני, הלך לעולמו בגיל 73
מערכת ice | 
ישראל, ארצות הברית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מרטין אינדיק, מי ששימש בעבר כשגריר ארצות הברית בישראל במשך שתי קדנציות שונות, ואף שימש בהמשך כשליח ארצות הברית למזח התיכון, הלך לעולמו היום (חמישי) כשהוא בן 73 במותו.
אינדיק שימש כאמור כשגריר ארצות הברית בישראל בשתי קדנציות שונות. הראשונות בין השנים 1997-1995, והשנייה בין השנים ינואר 2000 ליולי 2001. אינדיק הוא יהודי אשר נולד בבירת אנגליה, לונדון, למשפחה של מהגרים יהודים מפולין, גדל בסידני ארצות הברית ובהמשך אף עבר להתגורר בישראל, כאשר למד כסטודנט באוניברסיטה העברית. אינדיק הגדיר עצמו כציוני נלהב, ותמך במדינת ישראל במשך כל חייו.
בהמשך, הפך לאזרח אמריקאי, בתחילת שנות ה-80, שם החל להשתלב בפוליטיקה המקומית. אינדיק היה מקורב מאוד לנשיא לשעבר ביל קלינטון, ואף שימש כעזור המיוחד שלו. בהמשך, שימש מרטין אינדיק כסגן נשיא מכון ברוקינגס, וכאמור הוא גם היה שליח ארצות הברית למזרח התיכון.
בתקופת כהונתו של ברק אובמה כנשיא ארצות הברית, אינדיק היה אמון על התיווך במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים במטרה להשיג שלום בין הצדדים, דבר שכידוע הוא נכשל בו כמו רבים טובים לפניו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה