בארץ

"מבטלים את גזרות ממשלת האחים המוסלמים": מתחת לאף, הישג לחרדים

למרות המאבק ציבורי, הישג למפלגות החרדיות: מליאת הכנסת מחכה את הרפורמה של שר התקשורת הקודם יועז הנדל, ואישרה את התיקון לחוק הטלפונים הכשרים. שר התקשורת שלמה קרעי: "מקיימים הבטחות. מבטלים את גזרות ממשלת האחים המוסלמים"
מערכת ice |  1
שלמה קרעי, יועז הנדל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
אחרי דיון סוער שנערך אתמול (רביעי) בערב, מליאת הכנסת. ברוב של ​60 חברי כנסת אל מול 53 שהתנגדו, אושרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הטלפונים הכשרים שהוגשה על ידי קבוצת ח"כים מהמפלגות החרדיות בהנהגת ח"כ ינון אזולאי מש"ס. 
הצעת החוק, קודמה על ידי יהדות התורה וש"ס, אפשרה לקבוצות מנויים לאשר לחברות הסלולר להגבילם משימוש בשירותים בהם חסימת מספרי טלפון שנקבעו כלא כשרים על ידי ועד הרבנים ועוד. יתרה מזו, לפי התיקון, למנוי הקצה (בעלי המכשירים), לא תהיה האפשרות לבטל את החסימות הללו בצורה עצמאית, מה שיעצים את כוחם של ועדות הרבנים על חברי הקהילה ובני משפחתם.
התיקון לחוק, הוא חלק משורה של צעדים שנוקטות המפלגות החרדיות על מנת למחוק חלק ממהלכי הממשלה הקודמת. הרפורמה בשוק הטלפונים החרדים קודמה על ידי שר התקשורת לשעבר יועז הנדל, שפתח את השוק ואפשר למורת רוחם של הרבנים ניידות מלאה לכל המספרים. 
התיקון לחוק גרר גם מחאה מצד ארגוני נשים והקהילה הגאה לאחר שאלו דרשו של ייחסמו בפני בעלי טלפון חכם הגישה לקווי הסיוע השונים. נראה שהמאבק הממושך הניב פרי ולפי ההצעה שהתקבלה זה עתה נראה שלא תתבצע חסימה מספרי חירום ומוקדי סיוע.
שר התקשורת, שלמה קרעי, התייחס למהלך בתמונה שהעלה לחשבונו האישי ב-X, בה הוא מצולם עם ראשי המפלגות החרדיות וכתב כי: "מקיימים הבטחות. מבטלים את גזרות ממשלת האחים המוסלמים. עם ישראל חי!". כמובן שהתגובות הקוטלות לתמונה שפרסם השר לא איחרו להגיע. 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מאחל לקרעי לקבל דום לב במהרה (ל"ת)
    עד מתי רשעים יעלוזו 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור