בארץ

100 בכירים במשק במסר לנתניהו: "סכנה אמיתית לקיום המדינה"

"כנס החירום הלאומי", נערך בקריית שמונה, אשר בו התייצבו 100 בכירים ובכירות מהמשק השיראלי - כלכלה, הייטק, אנשי ציבור ועוד רבים. בהצהרה, מסר אייל ודלמן לנתניהו: " אין לך מנדט אחר כראש ממשלה אלא להחזיר את החטופים"
מערכת ice |  6
אייל ולדמן (צילום ניב קנטור)
אתמול, (ראשון) נערך בקריית שמונה כנס החירום הלאומי, בו התכנסו 1נציגים מובילים מכל הסקטורים בישראל - בכירות ובכירים מהסקטור העסקי, הכלכלי, ההייטק, כוחות הביטחון במיל', רבנים, האקדמיה, ההסתדרות, אישי ציבור ומנהלי משרדי ממשלה לשעבר, נציגי המגזר הדרוזי, ראשי מערכת הבריאות ונציגי תושבי הצפון והדרום. הכנס נערך בהשתתפות  הרשויות.
היזם איל ולדמן, חתן פרס ישראל הקריא את הצהרת הסיכום של הכנס בה נאמר: "בקרית שמונה הנטושה מזה 9 חודשים, התכנסנו מתוקף חומרת המצב הכללי אליו נקלעה מדינת ישראל, אותו אנו מגדירים כמצב חירום לאומי".

כנס החירום (קרדיט: יח"צ)
אנו מודאגים מהמצב הנוכחי של מלחמה ממושכת שנפתחה באסון הגדול ביותר של עם היהודי בדור האחרון ומנוהלת ללא יעדים מוגדרים וללא קווי סיום הנראים לעין , כאשר 120 חטופים וחטופות שישראל כשלה להגן עליהם נמקים במנהרות כבר 289 יום ולא נראה כי ישראל נחושה, מעל הכל, להחזיר אותם". ולדמן המשיך לבקר את מצב המדינה:" המצב הבטחוני של ישראל הולך ומסתבך ואנו סובלים מהתקפות חוזרות ונשנות מזירות רבות במצב של שחיקה משמעותית בהרתעה. צפון הארץ מצוי תחת הפגזה מתמדת ומרוקן מתושביו, עם מעל מאה אלף עקורים בצפון ובדרום שלא ברור אם ומתי ישובו לביתם, זאת בשעה שתושבי עזה עצמה כבר משקמים את ביתם כולל מעוז הטרור, בית חולים שיפא, ואצלינו, עדיין כלום לא שוקם.
ולדמן פנה ישירות לממשלת ישראל: "אנו מרימים דגל אדום בוהק לממשלת ישראל! בתום יום של דיונים אינטנסיביים על חומרת המצב בכל ההיבטים , ברור לנו כי המשבר הכולל שישראל מצויה בו, מסכן את יציבות המדינה. עלינו להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית וליברלית. אנו מזהירים, אם לא ייעשו פעולות מיידיות, החמרת המצב תהווה סכנה אמיתית לקיום המדינה. במצב הנוכחי, בצומת הדרכים שישראל מצויה בה, בהעדר לקיחת אחריות על מחדל ה7 לאוקטובר ולאור משבר האמון הגדול שקיים, ישראל צריכה להקים ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט בדימוס וללכת לבחירות עוד השנה בכדי שהעם יחליט את מי הוא רוצה שיוביל אותו מול כל האתגרים הבוערים המצויים לפתחינו כעת עתה"
מכאן, מקרית שמונה בירת הצפון המופגזת, אנו, חברי פורום החירום הלאומי קוראים בבהילות לראש ממשלת ישראל: בראש ובראשונה, על סמך המסקנה הברורה של כל מערכת הבטחון כי עיסקת חטופים כעת היא אפשרית ולא קיימת שום מניעה בטחונית לממש אותה כפי שהוצגה על בסיס ההצעה המקורית של מתווה נתניהו וביידן, אנו מחזקים את קריאת ראשי מערכת הבטחון ודורשים מראש הממשלה לבצע כעת את עיסקת החטופים, ורואים זאת כמטרה העליונה בנסיעתו לארה״ב, אין מטרה לאומית ואין חובה יהודית, מוסרית, היסטורית ולאומית נעלה יותר מחובתינו וחובתך כראש ממשלת ישראל מלהחזיר את בנינו ובנותינו, החטופים הביתה! שליחותך כעת מול נשיא ארה״ב ובתי הנבחרים היא להביא סיכום על החזרת החטופים".

לסיום אמר ודלמן: "מורשת ישראל והמוסר היהודי מדורי דורות מבוסס על הדאגה של אח לרעהו ועל פידיון שבויים , מדינת ישראל חילצה בני ערובה באנטבה הרחוקה, ויצאה למלחמת לבנון השניה על חטיפת שני חיילים. אין לך מנדט אחר כראש ממשלה אלה להחזיר את החטופים".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הייתי מסכים טיתך לולא ידעתי ש...
    צחי 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו לא מטרתכם הסופית. הרי כשיחזרו השבויים תבעירו את המדינה בתירוץ חדש.
    סגור
  • 3.
    כנס חרום? או כנס נגד ביבי
    סימה 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנס הפלת השלטון
    סגור
  • הפיתרון : ביבי כשליט יחיד בלי ויכוח עד 2030 (ל"ת)
    יויו 08/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כנס עלובי הדור (ל"ת)
    רם 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ולדמן הארור השקיע בעזה ופתח להם מרכזי הייטק.הדם על ידיו
    שהוא יחזיר! 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתניהו החזיר 135 חטופים שהולדמן הפקיר. כמה ולדמן החזיר? שידבר עם החברים שלו בעזה!
    סגור
  • 1.
    שרף את המדינה (ל"ת)
    שרה 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור