בארץ

ראשי הערים נגד שר הפנים: "החלטה תמוהה, תוכנית מגלומנית"

בעקבות תוכנית משרד הפנים לאחד בין ערים ורשויות בישראל: למעלה מ-150 ראשי רשויות חתמו על מכתב לשר הפנים משה ארבל בו דרשו לעצור את התהליך לאלתר
מערכת ice |  1
נתיב תחבצ קרית אונו (צילום לביא תצלומי אוויר)
בחודש אוגוסט שעבר הכריז שר הפנים משה ארבל כי לאחר הבחירות לרשויות המקומיות, תוקם וועדה שתבחן איחוד של רשויות מקומיות ברחבי ישראל. שלשום (רביעי), מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ חתם על כתב מינוי ועדה גאוגרפית לבחינת מעמד מוניציפלי ואיחוד רשויות מקומיות, מה שהזניק את הוועדה לצאת לדרך. בין היתר עומד על הפרק איחוד גדול בין קריית אונו, גני תקווה וגבעת שמואל.
המהלך עורר את זעמם של ראשי הרשויות בישראל, שלטענם אינם שותפים לתוכנית. מעל 150 ראשי רשויות מכל המגזרים פנו אתמול (חמישי) במכתב דחוף לשר הפנים משה ארבל בו כתבו: ״דורשים שתעצור את מהלך בחינת איחוד הרשויות לאלתר״.
השלטון המקומי והאזורי כתב במכתב הדחוף לשר ארבל: ״אנו מוחים בכל תוקף על כך שההחלטה על בחינת האיחודים הפוטנציאליים נעשתה ללא השלטון המקומי. תמוה בעינינו שאותו המשרד, שרק לפני כשבועיים מילא פיו מים ולא הביע את עמדתו בנושא חוק הרבנים, שכל מטרתו לייצר ג'ובים שיעמיסו על הקופה הציבורית, יוצא כעת רשמית בתוכנית 'התייעלות' לאיחוד הרשויות שמטרתה להחליש את השלטון המקומי".
עוד כתבו ראשי הרשויות: "היה מוטב שמשרד הפנים ימקד את מאמציו בחיזוק הרשויות המקומיות במגזרים השונים ובעיקר בפריפריה ובערי הפיתוח ולא יתמקד בתוכניות מגלומניות של איחודים במקום לסייע בפתרון הבעיות האמיתיות. אנו דורשים ממשרד הפנים לעצור באופן מיידי את התהליך ולקיים דיון מעמיק ומשותף עם מרכז השלטון המקומי ומרכז השלטון האיזורי ועם נציגי הרשויות האמורות״.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה יעשו עם כל הג'ובים שחילקו? כל הכבוד לשר הפנים (ל"ת)
    מיקו 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור