בארץ

נתניהו וגלנט הגיעו להסכמה: ביה''ח ימוקם במדינה שלישית

לאחר שנתניהו לא אישר את החלטת גלנט להקים בית חולים בתוך שטח ישראל לטיפול בפצועים מרצועת עזה, הגיעו השניים להסכמה בנושא כי ביה''ח יוקם במדינה שלישית
דורון בלוך | 
בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום פלאש 90/ שיר טורם)
לאחר הסערה שעורר שר הבטחון יואב גלנט בהנחייתו להקים בתוך שטח ישראל בית חולים שישמש לטיפול בפצועים מרצועת עזה, הוציא ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהרה כי הוא אינו מאשר זאת. לאחר דיונים, הגיעו רה''מ נתניהו והשר גלנט להסכמה, בה  ראש הממשלה אימץ את המלצת שר הביטחון להעברת החולים המורכבים מרצועת עזה למדינה שלישית דרך ישראל.
לטענת שר הבטחון, כבר לפני שבועיים בוצעה פנייה מלשכת שר הביטחון למל״ל, על מנת שתצא הנחייה לכל משרדי הממשלה הרלוונטיים לשתף פעולה עם מתווה הוצאת החולים דרך ישראל למדינה שלישית. למרות קביעתו הברורה של רה״מ ליישם את הצעת שר הביטחון, דיון בנושא בוטל והנחיית המל״ל לא נשלחה. לאור הצורך הדחוף בקבלת החלטה, הנחה שר הביטחון על הקמה זמנית של בי״ח שדה לטיפול בילדים חולים במצב קשה בסמוך לרצועת עזה.
כמו כן, לטענת גלנט, רק לאחר הנחיית שר הביטחון על הקמת בי״ח שדה, נזכרו במטה לביטחון לאומי להשיב לפנייתו ולאמץ את הצעתו להעביר את החולים המורכבים מעזה למדינה שלישית דרך ישראל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה