בארץ

מייקל אורן: "נדהמתי שבוושינגטון לא יודעים על ההפגזות היומיות של תושבי הצפון"

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, מייקל אורן בריאיון ל-ice מזהה תנודות בגוש היהודי האמריקני וצופה הכרעה כבדת משקל לטובת הכתרת טראמפ: "אני לא יודע כמה גדול החלק הזה אבל הוא משמעותי ומכריע. המועמד הדמוקרטי מקבל באופן מסורתי בין 78 ל-80 אחוז מהקולות היהודים"
דוד זולדן |  1
מייקל אורן (צילום shutterstock, פלאש 90/ מרים אלסטר)
אחרי ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ חוזר השגריר לשעבר מייקל אורן לרגעי האימה ולנקודת הזמן שבו תפסה אותו הידיעה. בריאיון ל-ice הוא מדבר על התנודות ברחוב היהודי בעקבות האירוע המכונן ומעריך את סיכוייהם של הרפובליקנים ביום שאחרי פרישת ביידן*.  
היכן תפסה אותך הידיעה על ההתנקשות? 
"העירו אותי בשתיים לפנות בוקר. הידיעה הייתה מזעזעת אבל לא מפתיעה. שבוע לפני ביקרתי בוושינגטון לעורר מודעות על המצב בצפון כי שם לא יודעים כלום על ההפגזות היומיות בצפון ישראל. הרגשתי באוויר  את הכעס והקיטוב המוחלט. שני הצדדים תופסים את הבחירות כקיומיות. מצד אחד אם טראמפ ינצח זה הסוף של ארה"ב ומצד שני אם ביידן ינצח זה הסוף של ארה"ב", כך אומר כל צד.
היהודים יכתירו הפעם את טראמפ?
"חלק כן, אני לא יודע כמה גדול החלק הזה אבל הוא משמעותי. המועמד הדמוקרטי מקבל באופן מסורתי בין 78 ל-80 אחוז מהקולות היהודים."
אמרת בראיון הקודם שהמשפחה שלך תמכה בביידן. האם זה יתהפך הפעם?
"יהודים שלא מוכנים להצביע ביידן זה לא אומר שהם מוכנים להצביע טראמפ. אם היה מועמד אחר כמו היילי היו מצביעים לה".
במצב שביידן הוא המועמד - הם יעדיפו לא להצביע ולשלש פתק לבן?
"הולכים על אי הצבעה. זה אפילו לא פתק לבן. הם אפילו לא טורחים להצביע".  
*הריאיון עם שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, מייקל אורן, נערך טרם הכרזת המפלגה הדמוקרטית על מועמדותה של קמלה האריס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל אדם מוסרי ידרוש למחוק ולספח את רצועת עזה ולבנון
    יחד ננצח בעז"ה 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אדם מוסרי ידרוש למחוק ולספח את רצועת עזה ולבנון נקיים לישראל כדי שישראלים לעולם לא ישחטו מרצועת עזה ולבנון, ושאיראן תוחזר 1000 שנה אחורה כדי שלעולם לא ישגרו רקטות לעבר ישראל! איראן השיעית תוקפנית וברור שרוסיה וסין, כמו גם שאר מעצמות המערב, ומדינות האזור ירוויחו אם היא תחזור לתקופת האבן ללא חשמל ולא תהווה איום על שאר העולם . לא למדינה פלסטינית, ראינו בעזה מה קורה כשיש להם מקום בשליטתם. כן לחסל את עזה ולגרש את העזתים לתומכים בהם, כן לגרש את ערביי המחבלים מיהודה ושומרון לתומכים בהם. המערב זרק מיליארדים והאיראנים התחמשו במיליוני דולרים עבור טבח איסלמו-נxצי ביהודים, כאשר ירדן היא המדינה הפלסטינית והקמת מדינה נוספת תפיל את ירדן ותכניס את איראן לירדן, בדיוק כפי שאיראן נכנסה לעזה, לבנון ותימן.
    סגור