בארץ

זו העיר בה יוקמו קריות מודיעין חדשות של צה"ל

משרד הביטחון מאיץ את העבודות להקמת קריות המודיעין והתקשוב של צה"ל בנגב. מנכ"ל משרד הביטחון בסיור בבאר שבע: "הערך האסטרטגי והמבצעי של מעבר צה"ל דרומה התחדד עוד יותר מאז 7 באוקטובר. נחושים להשלים את המהלך כבר בשנים הקרובות"
מערכת ice |  2
אייל זמיר בבאר שבע (צילום אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, סייר אתמול (שני) בפרויקטים המרכזיים של התכנית להעברת צה"ל דרומה: קרית המודיעין סמוך לצומת שוקת ומפקדת פיקוד דרום וקרית התקשוב בבאר שבע. המנכ"ל קיים הערכת מצב עם ראש מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, אלון יפרח ומפקדת יחידת לוטם, תא״ל יעל גרוסמן וסקר את התקדמות הפרויקטים. לאחר מכן נפגש אלוף (מיל') זמיר עם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ ודן עימו בשיתופי הפעולה ובתכניות השונות לחיזוק מטרופולין באר שבע בתחומי הדיור, התחבורה ועוד, לטובת אלפי המשרתים שעברו דרומה. 
קריית המודיעין נבנית בסמוך לבאר שבע על שטח של 2,500 דונם ולמעלה מ-400,000 מ"ר בנוי. היא תאכלס כ-14,000 משרתים ביחידות הטכנולוגיות והמבצעיות השונות באמ"ן בבסיס אחד משותף, שיתבסס על טכנולוגיות מתקדמות. קרית המודיעין תביא לשיפור האפקטיביות המבצעית של אגף המודיעין ותאפשר שיתופי פעולה רחבים בין היחידות.
מפקדת פיקוד הדרום וקריית התקשוב מוקמת בצפון באר שבע ונבנית כ"בסיס חכם", הכולל תשתיות מתקדמות הנבנות בסטנדרט טכנולוגי מתקדם המובל ע״י יחידת לוטם באגף התקשוב. היא נבנית על שטח של כ-180 דונמים ומעל ל-200,000 מ"ר בנויים. צפויים לשרת בה כ-6,300 חיילים וחיילות. הקרייה מתוכננת להיות עוגן המרכזי של האקו-סיסטם הטכנולוגי במטרופולין באר שבע, שיכלול יחידות צבאיות, משרדי ממשלה, חברות טכנולוגיה, אוניברסיטה ותעשייה. מעבר היחידות הטכנולוגיות ילווה במעטפת רחבה לפרט- מגורים במרחב, תמריצים, תוכניות אקדמאיות, שילוב במחקר מתקדם ועוד.
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר: "המעבר דרומה הוא פרויקט ביטחוני- צבאי, אבל גם פרויקט לאומי מאוד משמעותי. הערך האסטרטגי והמבצעי של הפרויקט התחדד עוד יותר מאז 7 באוקטובר. יש לכך השפעה על בניין הכח, על ההתעצמות הטכנולוגית ועל הרציפות התפקודית של צה"ל ומדינת ישראל לתרחישים השונים. במקביל למלחמה, משרד הביטחון פועל עם צה"ל כדי להתאים את התכניות ללקחי המלחמה ולהאיץ את ההקמה כדי לצמצם את לוחות הזמנים. אנו נחושים להשלים את המהלך כבר בשנים הקרובות".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פיזור סיכונים
    קול ההגיון 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לרכז הכל יחד? אולי גם כדאי לציירXעל הגג ?
    סגור
  • 1.
    עכשיו שמסרנו לאויב את כל המידע
    אור 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שהראש מוגן מטילים גם באתר שפורסם, וגם על ידי אתרי משנה שיש בהם גיבויים מלאים אופרטיביים
    סגור