בארץ

חיזבאללה מגדילים את הטווח? עשרות רקטות נורו אל עבר ישראל

בעקבות חיסולו של בכיר בתחום ההגנה האווירית בארגון הטרור החל מטח עז אל עבר ישראל. יירוטים תועדו באזור טבריה והכינרת. פצוע אחד פונה אל בית החולים. ההסלמה מתרחשת בצל אירועי יום השיבוש. חסימות כבישים רבות מתוכננות במהלך היום כהפגנה נגד מדיניות הממשלה
מערכת ice | 
יירוט רקטות (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
חיזבאללה שיגרו היום (ראשון) עשרות רקטות לשורה של ישובים באזור הצפון. מדובר במטח קרוב יותר למרכז מאשר רוב השידורים הקודמים של חיזבאללה. ככל הנראה נפצע במטח בן אדם אחד באופן קשה, הפצוע פונה אל בית החולים. שיגורי הרקטות גרמו, ככל הנראה, לפריצה של שרפות באזור טבריה. ירי הרקטות התקבל כתגובה של חיזבאללה על חיסול שביצע צה"ל בעומק לבנון. אתמול חוסל מהנדס בכיר של חיזבאללה על-ידי צה"ל.
   
במקביל, במהלך היום יתקיימו אירועי "יום השיבוש" בו קוראים מפגינים רבים לפיזור הממשלה וקבלת הסכם למען החזרת החטופים. במסגרת אירועי היום צפויים להיחסם צירי תנועה מרכזיים והפגנות במקומות מרכזיים ומול בתיהם של חברי כנסת. 
 
החשש מפני הסלמה מלבנון מלווה בהזהרות של גורמים שונים כי ישראל אינה ערוכה למערכה שכזו. גורמים בממשל ארה"ב הזהירו כי מערכת ההגנה האווירית, כולל כיפת ברזל, אינה יכולה להתמודד עם מתקפה לבנונית. תרחיש נוסף ממנו מזהירים הוא אפשרויות לפגיעה בתשתיות שגורמים מומחים שונים מעריכים כי תשתק את ישראל. למרות זאת גורמים אמריקנים הזהירו את חיזבאללה שלא יניחו שארה"ב תציל את לבנון במקרה של מלחמה מלאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה