בארץ

שר הביטחון גלנט: "לישראל יש יכולת להחזיר את לבנון לעידן האבן"

במהלך ביקורו בוושינגטון, אמר שר הביטחון כי בתרחיש בו תפרוץ מלחמה כוללת מול חיזבאללה ישראל תפגין יכולות צבאיות משמעותיות למול האיום מצפון. עם זאת, הדגיש כי ישראל "מעדיפה פתרון דיפלומטי". גלנט קיים שיחות גם עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן ומזכיר ההגנה אוסטין
מערכת ice |  3
יואב גלנט (צילום דוד כהן פלאש 90)
שר הביטחון יואב גלנט הזהיר במהלך ביקורו בוושינגטון כי לצה"ל "יש את היכולות להחזיר את לבנון לעידן האבן" בתרחיש בו תפרוץ מערכה כוללת מול ארגון הטרור חיזבאללה. שר הביטחון נועד עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן. השניים שוחחו על התקדמות הלחימה ברצועת עזה והמאמצים השונים להשבת החטופים.
על פי ההודעה שנמסרה לתקשורת אמש (רביעי) השניים העלו את הצורך בהשבת תושבי הצפון לבתיהם לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול ושיתופי הפעולה המיוחדים בין ישראל לארה"ב למול התוקפנות האיראנית והאיום בהשגת נשק גרעיני. "אני מסיים היום ביקור חשוב מאוד בארה"ב כנציגה הרשמי של מדינת ישראל ושל מערכת הביטחון", אמר גלנט.
 
"נפגשתי כאן עם מזכיר ההגנה לויד אוסטין, עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ועם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן הבוקר בבית הלבן". בשיחה עם כתבים גלנט הבהיר כי הממשלה בישראל "מעדיפה פתרון דיפלומטי" לסוגיית הגבול בין ישראל ללבנון. שר הביטחון ציין כי הוא נועד עם בכירים בבית הלבן ודן עמם בהצעות לשלטון של פלסטינים מקומיים ב"יום שאחרי" המלחמה בעזה, שיכלול גם שותפים אזוריים ואת ארה"ב. לדבריו, זה יהיה "תהליך ארוך ומורכב".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פתרון דיפלומטי זה רק דחיית הקץ. אנחנו כבר במלחמה,קדימה
    שרית 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פתרון דיפלומטי משמעו מלחמה עוד שנתיים-שלוש, אבל עם חטופים שלנו בלבנון (ובסוריה ואיראן) אחרי 7/10 צפוני. אם אנחנו צריכים להחזיר את לבנון לעידן האבן, עדיף לעשות את זה עכשו כשאין חשש לפגיעה בחטופים שלנו שם
    סגור
  • 2.
    לתת בראש
    יוחאי 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אדון גלנט בינתיים לבנון החזירה את הגליל לתקופת האבן. ואין פיתרון דיפלומטי כש 150000 טילים מכוונים עליך
    סגור
  • 1.
    גאלנט פקה פקה
    פטריוט 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תחזיר את המנדט לליכוד ואתה יכול ללכת לגנצי וללפיד שמה תקבל את הייחס שקיבל בנט מלפיד נהייתה קבב
    סגור