בארץ

יירוטים במרכז הארץ? משרד הביטחון מסביר מה ראיתם הבוקר

דיווחים רבים התקבלו הבוקר מתושבים במרכז הארץ על שיגור מיירט, על אף שלא נשמעה כלל אזעקה. לאחר שבהלה נרשמה בקרב רבים, לאור התקופה המתוחה, משרד הביטחון פרסם הודעה מרגיעה
מערכת ice | 
יירוט רקטות (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
משרד הביטחון נאלץ הבוקר (שני) לפרסם הודעה מרגיעה לתושבי מרכז הארץ, שלמרבה ההפתעה צפו במה שנראה כמו שיגור מיירט. כמובן שנרשמה בהלה גדולה מאחר ולא נשמעה אזעקה שקדמה ל"יירוט".
בהודעתו, אמרו במשרד הביטחון כי אין מדובר בשיגור מיירט אלא בניסוי, שנקבע מראש, במסגרתו מדינת ישראל ביצעה ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית, מבסיס במרכז הארץ.
האירוע מתרחש על רקע הסלמה משמעותית בגבול הצפון ואיומים חוזרים ונשנים מצידו של נסראללה וארגון הטרור בלבנון חיזבאללה, בהם הוא אומר כי אם ישראל תפתח במלחמה ותחריף את המצב בצפון, "גשם של טילים" ייפלו בחיפה, בתל אביב ובשאר חלקי הארץ.
את האיומים ממקד חיזבאללה בכמה מקומות רגישים כמו נתב"ג, הכור בדימונה ומקומות כמו בנקים מרכזיים בתל אביב ומפעלי תעשייה ביטחונית. על אף שנעשים מאמצים מדיניים רבים בתיווכן של מספר מדינות, נראה כי עימות חזיתי בעצימות גבוהה מול חיזבאללה הפך להיות בלתי נמנע. בוודאי כאשר מאות אלפי אנשים שפונו מבתיהם לפני חודשים רבים, עדיין לא צפויים לחזור לביתם בקרוב.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה