בארץ

בדרך להוזלת יוקר המחייה? הצעד המעודד של הוועדה המיוחדת

ועדה מיוחדת בראשות מנכ"לים ממשרדי הממשלה השונים אישרה להביא לארץ כ-92 אלף עובדים זרים. רוב העובדים יגיעו לתחום החקלאות, כ-65 אלף
מערכת ice | 
אתר בניה (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
מאז שהחלה מלחמת "חרבות ברזל" נוצר מחסור גדול בעובדים זרים בישראל במקצועות שונים, הערכות שונות מדברות על כ-130 אלף עובדים זרים שחסרים למשק הישראלי, מתוך מספר זה כ-40 אלף חסרים בתחום הנדל"ן. כעת נראה שהמשבר הולך להיפתר בעקבות החלטת ועדת המנכ"לים לנושא העובדים הזרים.
הוועדה שבראשה יושב מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, אישרה היום (רביעי) הוספה של כ-92 אלף עובדים זרים לענפי המשק השונים. יש לציין שבאופן תמוה כלל העובדים שיגיעו במסגרת התוספת לא יגיעו לתחום הבנייה.
בסיכום הוועדה פורסם שרוב העובדים שיגיעו משתייכים לתחום החקלאות, כ-65 אלף. לתחום המלונאות יגיעו 6,800 עובדים ולמסעדות השונות יגיעו כ-2,000 עובדים.
תחום אחד שלא נכלל בתוספת העובדים הזרים הוא מערכת הבריאות וענף הניקיון, שם משוועים לידיים עובדות, לפני חודשיים הוועדה המיוחדת לעובדים זרים בכנסת קבעה כי יש צורך סופי ודחוף בהבאתם של עובדים זרים לתחום זה.
יו"ר הוועדה, ח"כ אליהו רביבו אמר: "ניקיון הכרחי ומציל חיים בענף הבריאות. יש קושי בהעסקת עובדים בענף גם לא במחיר גבוה. מחסור בידיים עובדות בענף הניקיון במערך הבריאות, פוגע בהפעלת חדרי ניתוח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה