בארץ

המפונים מהצפון במפגש עם הקונגרס האמריקאי: כל הפרטים

 שגריר ישראל בארה״ב לשעבר מייקל אורן: ״המצב בצפון מסלים, מעל 200 טילים נורו רק הבוקר לגליל ועד טבריה וחיזבאללה משגר איומים להרחיב את אזורי התקיפה"
מערכת ice | 
מייקל אורן (צילום Miriam Alster/FLASH90)
שגריר ישראל לשעבר בארצות הברית, מייקל אורן, יזם את הבאת המשלחת הראשונה של תושבים מהגליל למפגשים עם חברי קונגרס אמריקאים, במטרה לספר על המצב הכאוטי בגבול הצפון. בין השאר נפגשו חברי המשלחת עם חברי הקונגרס: טד קרוז, ריצ׳י טורס, בראד שניידר, קתי מקמיריס-רוג'רס, טד לו, יואן ססיקמני ועוד.
חברי המשלחת הינם תושבי הצפון המפונים מבתיהם, הגיעו לוושינגטון ביוזמת שגריר ישראל בארה״ב לשעבר ד"ר מייקל אורן העומד בראש עמותת Israel Advocacy Group.

קרדיט צילום: Israel Advocacy Group
המשלחת מעבירה בגוף ראשון את החוויות האישיות, והמצב הקשה של המשפחות המפונות מבתיהם מזה 8 חודשים, והסבל הגובר של תושבי האזור, עקב המלחמה בצפון אל מול החיזבאללה, איראן ושלוחותיה. מצב שאינו מוכר כלל בקרב בעלי השפעה ומקבלי החלטות בוושינגטון והנושא לא זוכה ליחס בתקשורת הבינלאומית.
לכן החליט שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, ד"ר מייקל אורן, ליזום הגעת משלחת של התושבים שנפגעו מהמלחמה, להיפגש עם אישים בכירים במטרה להבליט את מצוקתם של תושבי הצפון.

שגריר ישראל בארה״ב לשעבר מייקל אורן: ״רק הבוקר מעל 200 טילים ורקטות נורו על יישובי הצפון. כבר שמונה חודשים שהתושבים עקורים מבתיהם, זה מצב בלתי נסבל, פרנסתם, בתים, לולים, שטחי חקלאות ומטעי פרי עולים באש ואין אופק לסיום המלחמה הקשה. החלטתי להביא לוושינגטון משלחת שתדגיש בפני חברי הקונגרס את המחיר הכבד בעקבות הירי הבלתי פוסק של חיזבאללה לישראל וכן כדי להרחיב את הלגיטימציה של ישראל אל מול חיזבאללה בגבול הצפון. הופתעתי לראות כי בארה"ב ובעולם לא מכירים כלל את הלחימה בצפון והקשיים הרבים שחווים תושבי הצפון. מדובר בחזית נוספת בה ישראל נלחמת לצד החזית בעזה. כולי תקווה כי משלחת זו תגרום לחברי הקונגרס להבין אותם ולסייע במתן לגיטימציה עולמית ליום שבו ישראל תחליט לתקוף בלבנון״.
חבר הקונגרס טד לו שנפגש עם חברי המשלחת והאזין לסיפוריהם אמר: ״היה שובר לב לשמוע את סיפורי העקורים הישראלים מגבול הצפון. אני קורא לחיזבאללה להפסיק לאלתר את ירי הרקטות לשטח ישראל, ואם החיזבאללה לא יעשה כך, הוא יישא בתוצאות מאד קשות".
חברי המשלחת יפגשו הערב עם נציגים של הנשיא ביידן בבית הלבן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה