בארץ

בהיקף של 90 מיליון שקל: הפרויקט החדש של המשרד להגנת הסביבה

הממשלה אישרה את הצעת המשרד להגנת הסביבה להארכת פעילותה של החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון, ותקצובה בסכום כולל של 90 מיליון שקל להשלמת ביצוע ההגנות הימיות על המצוקים החופיים בישראל
מערכת ice | 
מחוץ לישיבת הממשלה (צילום ללא)
ממשלת ישראל אישרה פה אחד היום (ראשון), את הצעת השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, להאריך את פעילותה של החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון בשנתיים נוספות. במסגרת החלטת הממשלה, אושר תקציב של כ-90 מיליון שקל, לצורך השלמת ביצוע שלב א' של פרויקט ההגנות הימיות על המצוק החופי. בכך, יושלם תקצוב שלב א' בפרויקט ההגנות הימיות על המצוק החופי, בסכום כולל של 360 מיליון שקל.
בנוסף, במסגרת ההחלטה יוקם צוות בהשתתפות המשרד להגנת הסביבה, אגף התקציבים, החשב הכללי, רשות מקרקעי ישראל ורשות החברות, אשר ימליץ על אופן מימוש שלב ב' של ההגנות הימיות.
עוד יוקם צוות בהשתתפות משרד הפנים, אגף התקציבים, רשות החברות, רשות מקרקעי ישראל, המשרד להגנת הסביבה וראש רשות מקומית, אשר יבחן את המתווה המיטבי לקידום ביצוע ההגנות היבשתיות.
מאז הקמתה, ביצעה החברה פרויקטים להגנת המצוק החל מהקמת גאוטיובים לאורך חופי אשקלון, שוברי גלים בנתניה, הזנות חול וכן פעולות לאורך חופים נוספים בשיתוף רשויות מקומיות, על מנת להבטיח את בטיחות הציבור.
רצועת החוף של ישראל, לאורכם של כ-190 ק"מ, כוללת כ-45 ק"מ של מצוקים המצויים מעל רצועת החוף בקטע שבין חדרה לאשקלון. במקטעים מסוימים לאורך קו חוף רכס מצוקי כורכר, קיימת סכנת התמוטטות.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן,מסרה: "ההגנה על המצוק החופי לאורך חופי ישראל, חשובה לשמירה על חיי אדם ועל הסביבה החופית והימית. החלטת הממשלה שמוביל המשרד תאפשר את סיום והשלמת שלב א' בפרויקט ההגנות הימיות על המצוק, במטרה למנוע קריסה והתדרדרות של המצוק. אנו ממשיכים לפעול מול כל משרדי הממשלה הרלוונטיים במטרה לספק הגנה ושמירה מיטבית על המצוקים בישראל"

פרויקט שובר הגלים בנתניה, צילום: החברה הממשלתית לגנות על מצוקי חוף הים התיכון
אילן לביא, מנכ"ל החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון אמר כי מדובר בהחלטה חשובה שתאפשר לייצב את המצוק החופי ולשפר את בטיחות החופים הסמוכים אליו ולאפשר פיתוחם. עוד ציין לביא כי נדרש להשלים בדחיפות את ההערכות לקידום שלב ב' וההגנות היבשתיות שיתנו יחד מענה שלם ורציף למצוקי החוף בישראל.
לביא הודה לשרה ולמשרד להגנת הסביבה על פעילותם בימים מורכבים אלה על מנת להבטיח את המשך ההגנה על המצוקים על ידי המשך פעילות החברה וכן לפעול על מנת למצוא פתרון בר קיימה להגנות היבשתיות הנדרשות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה