בארץ

מפקד הימ"מ לשעבר: "צריך לצאת לעוד מבצעים כאלה"| ריאיון

דוד צור, מפקד הימ"מ לשעבר בשיחה עם ice אחרי פעולת החילוץ הנועזת בנוסיראת: "שעון החול של הישרדות החטופים בגיהינום בו הם שרויים, לא בהכרח חופף את שעון החול של המו"מ לשחרורם". עוד אומר צור: "אם יש מודיעין על הימצאותם של חטופים בוודאי שצריך לצאת לעוד מבצעים כאלה"
דוד זולדן | 
דוד צור, מפקד הימ"מ לשעבר (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, ויקיפדיה)
מבצע ארנון ממשיך להדהד ומפרטי המבצע עולה כי ארבעת החטופים הוחזקו בשני בניינים מאות מטרים זה מזה, כשנועה בקומה הראשונה - ואנדריי, שלומי ואלמוג בקומה השלישית.
הכוחות נערכו עם מודלים "כמו במבצע אנטבה" - ופרצו במקביל לשני המבנים. פקד ארנון זמורה נפגע ונהרג, רכב עם 3 חטופים נתקע וספג אש כבדה - וכוחות צה"ל הסתערו לחלץ. לחילוץ ההרואי בנוסייראת ישנן השלכות גם על המערכה ברצועה ומעלה שאלות שכדאי להפנות לבכירי מערכת הביטחון. דוד צור היה בתחילת שנות -90' מפקד הימ"מ (היחידה ללוחמה בטרור) ולאחר מכןמפקד משמר הגבול ומפקד מחוז תל אביב של משטרת ישראל, ואף ח"כ בסיעת "התנועה", אומר בשיחה עם ice דברים שכדאי להקשיב להם.
כיצד מתגלגלת לכדי ביצוע פעולה הרואית כמו "מבצע ארנון"?
"כשהחלון המודיעיני והמבצעי מבשיל ההנחיה לביצוע ניתנת. ראשית, שלושת הגברים לא היו כלולים בשלב העסקה ההומניטרית ועל כן בכל מקרה השיקול של עסקה פוטנציאלית במו"מ לא הייתה עוצרת את המבצע. מה עוד שאנחנו מבינים שעסקה כזאת עדיין רחוקה מלהבשיל. שעון החול של הישרדות החטופים בגיהינום בו הם שרויים, לא בהכרח חופף את שעון החול של המו"מ לשחרורם".
במידה ויש מודיעין על הימצאותם של חטופים לדעתך צריך לצאת לעוד מבצעים כאלה?
"אם יש מודיעין על הימצאותם של חטופים בוודאי שצריך לצאת לעוד מבצעים כאלה".
האם מבצע מהסוג הזה שווה את סיכון הכוח המחלץ כשמנגד מתנהלת עסקה לשחרורם?
"לגבי רמת הסיכון אכן זה עומד בחלק מהשיקולים לביצוע ולעיתוי, אך תמיד נציב מנגד את חיי בני הערובה מעל לחיי הלוחמים המסכנים את עצמם בידיעה שאחוז גבוה של סיכויי היפגעות בכניסה למבצע חילוץ מעין זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה