בארץ

פטור זקן לכולם? התיקון שהוגש יעשה היסטוריה: ''זקן הוא ייצוגי''

אמש הוגש לכנסת על ידי חה''כ קטי שטרית תיקון חדש להצעת חוק שירות הביטחון, שייתן באופן גורף לכלל החיילים לגדל זקן. בתיקון נטען בין השאר ''הזקן הוא ייצוגי ויהודי מאוד''
דורון בלוך |  4
קטי שטרית (צילום פלאש 90)
לאחר שנים ארוכות בהם נאבקו החיילים להוציא 'פטור זקן' היאפשר להם לגדל את זקנתם ולא לגלחו בכל בוקר, מכל מיני מניעים השייכים להם, הגישה אמש (רביעי) חברת הכנסת קטי שטרית ממפלגת הליכוד תיקון להצעת חוק שירות הביטחון שיאפשר פטור מזקן לחיילים.
בתיקון שהוגש, נטען כי ''התיקון הנוכחי, נועד לשחרר את חיילי צה"ל ומפקדיו מבירוקרטיה ארכאית, מיושנת ופוגענית של תהליך סבוך לאישור גידול זקן. שלושת עילות ה"היתר" - דתי, אישי, ורפואי פגעו קשות בכבוד האדם ובזהות היהודית, ואינם רלוונטיים בימינו''.
חברת הכנסת קטי שטרית שהגישה את התיקון מסרה: ״נדהמתי לשמוע מלוחמים, טובי בנינו, שניצבים בשעה קשה זו אל מול אויב רע ואכזר ונלחמים בחירוף נפש על הגנה המולדת, על כך שהם נאלצים לעבור תהליך מיותר ופוגעני לקבלת היתר זקן''.
שטרית הוסיפה עוד: "הרדיפה המיותרת הזו נגד לוחמים ומפקדים שמגדלים זקן - חייבת להיפסק. זקן הוא ייצוגי ויהודי מאד. לא נאפשר הצקה ארכאית ומיושנת לחיילים דתיים או חילונים, בוודאי לא בזמן מלחמה.''

מטעם ארגון 'תורת לחימה' שהעלה את הנושא בפני חברת הכנסת שטרית נמסר: ״אנו מודים לחברת הכנסת הנמרצת קטי שטרית שקשובה לשטח ולצרכי החיילים. גילוח זקנים לחיילים, ועוד בעיצומה של המלחמה זו קונספציה מיושנת של אובדן זהות, לה אין שום קשר למשמעת או הופעה צבאית. צה"ל הוא צבא יהודי וככזה כל חייל הזוכה לשרת בו יוכל לגדל זקן, בלי לבדוק בציציותיו״.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ומה עם המשמעת והסדר בצבא שגילוח הוא חלק ממנה?
    מישהו 06/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום הלכה ביהדות שמחייבת גידול זקן, זה רק מנהג, והצבא לא צריך להתחשב במנהגים חסרי טעם. אלה שמגדלים זקן מסיבה ''אישית'' סתם מתעצלים. אם זה רפואי אז בוודאי שיש מקום להתיר, אבל שעכשיו יבטלו גם את ההכרח ללבוש מדים? או להצדיע למפקד? יש דבר שנקרא סדר ומשמעת, ושום צבא לא יכול בלעדיו.
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד
    טכנאי ביצים 06/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף סוף הם מתחילים להבין . אין לגילוח שוב משמעות צבאית מלבד משמעת . מצד שני יש לכך משמעות סמלית . צבא ישראל הוא צבא יהודי שמגן על ישראל ביתם של כל היהודים. צודקת העמותה שדורשת זאת . זה אכן חוק מיושן ואינו מתאים לצבא במזרח התיכון. הוא מתאים אולי לניו זילנד או צרפת . כאן זה לא אירופה כאן זה המזרח התיכון. כאן מתים על מולדת לא על משמעת.
    סגור
  • 2.
    עוד איזה הזוייה. תגדלי את זקן ותראי אולי טוב (ל"ת)
    צפוני 06/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    וכך בוגרי מכינת עלי מחליפים את בוגרי קרן וכסלר
    זקנקנצ'יק 06/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צבא השם
    סגור