בארץ

משרד התפוצות השקיע כ-2 מיליון דולר על מבצע חשאי? כל הפרטים

העיתון הפופולרי "הניו יורק טיימס" חשף תחקיר שהציג טענות כי משרד התפוצות מימן מבצע חשאי ברשתות החברתיות במהלך החודשים האחרונים, שמטרתו הייתה להשפיע על המחוקקים האמריקניים ועל הציבור בארה"ב בפעילות צה"ל ברצועת עזה. בין הטענות שהוצגו בתחקיר; משרד התפוצות השקיע כ-2 מיליון דולר במבצע חשאי שקודם ברשת

מערכת ice | 
עמיחי שיקלי (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
העיתון הפופולרי "הניו יורק טיימס" חשף היום (רביעי) פרטים מפתיעים על התנהלות משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, אשר בראשו עומד השר עמיחי שיקלי. על פי הפרסום של העיתון האמריקני, משרד התפוצות היה אחראי על מימון של מבצע חשאי שהתקיים ברשתות החברתיות בחודשים האחרונים, אשר מטרתו הייתה להשפיע על מקבלי ההחלטות בבית הנבחרים ועל הציבור בארה"ב.
כלומר, מדובר במבצע מיוחד שנועד לגרום למחוקקים האמריקניים ולציבור האמריקני לתמוך בפעולות צה"ל ברצועת עזה, גם בהיבט התמיכה הכספית לצה"ל. את אותן טענות מעניינות הבליט העיתון האמריקני עם ציטוטים של גורמים ישראלים אשר ציינו כי משרד התפוצות השקיע כ-2 מיליון דולר עבור אותו מבצע חשאי.
מלבד זאת, אותם גורמים הבהירו כי משרד התפוצות, אשר בראשו עומד שיקלי, שכר את שירותיה של חברת "Stoic", המתמחה בניהול קמפיינים ובמחקר פוליטי. בתחקיר שפורסם, צוין כי החברה הישראלית קדמה כ-40 אלף חשבונות מזויפים במגוון רשתות חברתיות, החל מטוויטר, פייסבוק ועד לאינסטגרם. מדובר במשתמשים מזויפים שהתחזו לאמריקנים ופרסמו פוסטים שקראו למחוקקים בארה"ב להמשיך לתמוך בצה"ל ולהעניק סיוע כספי עבור המשך פעילותו. 
מלבד זאת, התחקיר של העיתון האמריקני כלל טענות כי ישראל השתמשה במערכת ה-AI המפורסמת ChatGPT ובאמצעותה הקימו שלושה אתרי חדשות מזויפים בשפה האנגלית, בהם התפרסמו כתבות שכללו מסרים פרו ישראליים. בעקבות כך, חברת מטא ו-OpenAI המפתחת את ChatGPT הכריזו הן שיבשו את  פעילותה ברשתות החברתיות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה