בארץ

איגוף לנתניהו מחברי הליכוד שהצהירו - ''נתקשה לתמוך בחוק הגיוס''

היום שיגרו שלושה חברי הליכוד, חברי הכנסת דן אילוז ומשה סעדה, והשר עמיחי שיקלי, מכתב לראש הממשלה נתניהו בו דרשו תיקונים מהותיים לחוק הגיוס ''הבנה של גודל השעה
דורון בלוך | 
הפגנות החרדים נגד גיוס (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
במכתב ששלחו היום (שני) לראש הממשלה נתניהו, מבקשים חברי הכנסת דן אילוז, משה סעדה והשר עמיחי שיקלי לבצע שינויים בחוק הגיוס, אחרת, כך הם אומרים,  יתקשו לתמוך בו.
השלושה מבהירים כי למרות שיצביעו בעד דין רציפות לחוק שהוצע על ידי בני גנץ בכנסת הקודמת, הם יתקשו להצביע בעד החוק בקריאה השנייה והשלישית במידה ולא יעבור שינויים משמעותיים מאוד בוועדה שיהפוך את החוק לאפקטיבי. במכתבם, הם מבהירים את הערכתם ללימוד התורה אך גם את דרישתם שלפחות מי שלא לומד תורה יתגייס.
''אירועי השבעה באוקטובר ובעקבותיהם מלחמת חרבות ברזל הוכיחה בעליל את קריסת תפיסת ״צבא קטן וחכם״ ואת נחיצותו של צה״ל ״חזק וגדול״. נימקו במכתבם,  ''אין צורך להכביר במילים אודות חשיבות השירות בצה"ל מעשית וערכית, זכות וחובה שאין גדולה ממנה. אין גם צורך להכביר במילים אודות חשיבות לימוד התורה כאבן היסוד של זהותנו מימי עזרא ונחמיה ועד ימינו אנו.''
במכתבם הם מציינים את המקום ממנו נובעת פנייתם וכותבים: "אנחנו מגיעים לדיון מתוך תחושת אחווה עמוקה לאחינו החרדים, הערכה רבה ללימוד תורה, תפיסה ציונית עמוקה ותחושת אחריות לאומית כמו גם הבנה של גודל השעה''.
כפתרון למצב, הם כותבים ''מתווה הגיוס שהוביל שר הביטחון בממשלה הקודמת נשען על יסודות חיוביים שבגינם אנו תומכים בהחלת חוק הרציפות: הורדת גיל הפטור שיש לה חשיבות אדירה גם כלכלית וקביעת יעדים מדידים'' ומבקשים לקבוע מכסות פטור במקום יעדי גיוס, הקמת מסלולי לחימה יעודיים שיענו על צרכי הביטחון של מדינת ישראל, הורדת גיל הפטור וסנקציות כלכליות נגד מי שלא מתגייס. וכל זאת מתוך הצורך להגדיל את שורת הלוחמים בצבא שהוא חיוני לאור המצב הביטחוני הנוכחי.

חה''כ דן אילוז (הליכוד) מסר: "מה שהיה לפני השביעי לאוקטובר לא יכול להמשיך אחרי השביעי לאוקטובר. המצב הביטחוני הסבוך, הדורש מספר חיילים גבוה, מחייב אותנו להביא פיתרון בנושא גיוס אחינו החרדים. אי אפשר לראות מילואימניקים משרתים חודשים ארוכים תוך ויתור כלכלי, משפחתי ובטחוני, ולהמשיך בלי להתייחס לנושא ברצינות. הצעת החוק יכולה להיות נקודת פתיחה טובה, ולכן נצביע בעד דין רציפות, אבל היא חייבת לעבור שינויים מהותיים בוועדה כדי שהיא תהיה מותאמת למציאות החדשה. הכל, תוך כדי הערכה עמוקה לערך לימוד התורה. בלי שינויים מהותיים לא אוכל להצביע בעד החוק בקריאה שניה ושלישית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה