בארץ

האב השכול לא יקריא 'יזכור' בטקס הזיכרון - לאחר שכתב נגד נתניהו

נתניהו פסל את שי חרמש, אב שכול שאיבד את בנו ב-7 באוקטובר, מלהקריא 'יזכור' בטקס הזיכרון הרשמי שיתקיים ביום ירושלים באתר ההנצחה בגבעת התחמושת - בגלל מאמר שכתב נגדו בעיתון "הארץ". לשכת רה"מ הכחישה את הטענות הללו
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון)
בכל שנה מתקיים ביום ירושלים טקס באתר ההנצחה שבגבעת התחמושות, בהשתתפות הנשיא, רה"מ ושרי הממשלה. על מנהלי האתר הוטלה האחריות לבחור את מי שיקרא 'יזכור', והשנה הם בחרו בשי חרמש (80), אשר בנו נרצח ב-7 באוקטובר וביתו שבכפר עזה (שהיה אחד מיישובי העוטף אשר נפגעו באופן הקשה ביותר) נשרף כליל. חרמש הסכים, שמו הועבר למזכירות הממשלה, אך נפסל – מסיבה מקוממת במיוחד.
כפי שנכתב ב-ynet, הסיבה לפסילתו היא מאמר שכתב בעיתון "הארץ" ובו ביקר את רה"מ נתניהו. מנחם לנדאו, יו"ר האתר, פנה למזכיר הממשלה יוסי פוקס וביקש ממנו לחזור בו בהחלטה, אם כי במטרה למנוע "שערורייה" נוספת כנגד נתניהו ולאו דווקא עבור מתן הכבוד לחרמש. למרות זאת, התשובה לא השתנה.
"זוהי פסלה של מי שהשתתף בקרב על ירושלים", אמר חרמש, אשר לחם בגדוד 71 של חטיבת המילואים 55. עוד המשיך: "אם נתניהו לא יתנער מהפסילה, הוא יבזה את זכרם ואת כבודם של הנופלים בקרב". מלשכת רה"מ נמסר: "הפרסום אינו נכון. לשכת ראש הממשלה ומזכירות הממשלה כלל לא התערבו בנושא הטקס בגבעת התחמושת".
אמנם לא נראה כי המקרה הספציפי הזה זכה להתייחסות תקשורתית נרחבת, אך אמש (חמישי), נתניהו התראיין לתקשורת הצרפתית במהלכה הציג מפה לא מעודכנת של מרוקו, אשר כמעט וסיבכה את ישראל בתקרית דיפלומטית חמורה, והסתיימה בהתנצלות למלך מרוקו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה